رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد:
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد مقدس گفت: طرح نهایی باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی به شورای شهر مشهد ارائه شده است.
کد خبر: ۹۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷ 21 September 2015
حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع در نشستی خبری در ساختمان شورای شهر مشهد اظهار داشت: توجه به پیوست فرهنگی یکی از دستور کارهای کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد است و در این راستا، اجرای پیوست فرهنگی در پروژه‌های خط 3 قطار شهری، خط 3 بی آرتی و بوستان‌های بزرگ در دست احداث، مدنظر قرار گرفته است.

فاطمی ارفع تصریح کرد: اجرای صحیح پیوست فرهنگی برخلاف برخی اظهارنظرها می‌تواند زمینه ساز جذب سرمایه گذاران جدید شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: علاوه بر توجه به پیوست فرهنگی، توجه به پیوست اقتصادی نیز در دستور کار است و در این زمینه پیشنهادی از سوی معاون فرهنگی شهرداری مشهد ارائه شده است.

فاطمی ارفع با اشاره به اینکه مسئله تاسیسی سازمان زیباسازی شهرداری مشهد زمانبر شده است عنوان کرد: علت این مسئله اختلاف نظر در معاونتی است که این سازمان باید زیر نظر آن تاسیس شود در حال حاضر لایحه‌ای جهت تاسیس سازمان زیباسازی تحت نظر معاونت شهرسازی از سوی شهرداری ارائه شده که باید از سوی کمیسیون‌های تخصصی شورا مورد بررسی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: علاوه بر این، پروژه باغ موزه دفاع مقدس که 20 سال در حد حرف باقی مانده بود نیز با اختصاص زمینی به جریان افتاد و طرح نهایی آن به شورای شهر مشهد ارائه شده و انتقادات و پیشنهادات اعضا نیز به صورت متقابل به بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان ارائه شده است.

فاطمی ارفع با اشاره به اینکه 21 مورد سیاست فرهنگی و اجتماعی برای برنامه میان مدت شهرداری مشهد طی سال‌های 93 تا 96 تدوین شده است افزود: 6 مورد از این سیاست‌ها برای اجرا در سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی تجلی پایتخت معنوی و شهر زیارتی در افق 2017، خانواده و سبک زندگی، وفاق، مسجد محوری، همبستگی و مشارکت اجتماعی و اخلاق سازمانی مدیران و کارکنان شهرداری و شورای شهر، حقوق و تکالیف شهروندی، نیز دیگر سیاست‌های سال 94 است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با اشاره به ضرورت تغییر نگرش به شهرداری از یک نهاد خدماتی به نهادی اجتماعی تاکید کرد: برخی پروژه‌ها در حاشیه شهر با مشارکت سپاه در حال اجراست و شهرداری در احداث مسکن طلاب و مجتمع آموزشی جامعه المصطفی نیز همکاری لازم را انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار