معاون ‌شهردار‌ مشهد:
معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد گفت: سرانه پیشنهادی طرح جامع در بحث فضای سبز باید به ۹.۷۳ متر مربع، در مسیر مسیل‌ها یا رودخانه‌ها به ۰.۹ درصد، در مزارع و باغات به ۲.۲۱ و در بحث توریستی و تفریحی به دو مترمربع برسد.
کد خبر: ۹۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸ 21 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حسین‌نژاد اظهار داشت: شهر مشهد بدون جمعیت ساکن در روستاهای داخل محدوده، از دو میلیون و 800 هزار نفر تشکیل شده است.

وی بیان کرد: با توجه به جمعیت پیشنهادی افق 1404 و رشد سالیانه 2.1 درصدی جمعیت شهر مشهد، باید سرانه فضای سبز شهر نیز به مراتب افزایش یابد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد ادامه داد: کاربری سبز فراغت در طرح جامع شهر مشهد بین سرانه فضای سبز، حرائم (مسیل‌ها یا رودخانه‌ها)، مزارع و باغات و توریستی و تفریحی تقسیم شده است.

حسین‌نژاد اظهار داشت: سرانه پیشنهادی طرح جامع در بحث فضای سبز باید به 9.73 متر مربع، در مسیر مسیل‌ها یا رودخانه‌ها به 0.9 درصد، در مزارع و باغات به 2.21 و در بحث توریستی و تفریحی به دو مترمربع برسد.

وی افزود: این درحالی است که سرانه فعلی فضای سبز 1.92 متر مربع، حرائم 0.37 مترمربع، مزارع و باغات 8.89 متر مربع و سرانه توریستی و تفریحی 1.46 متر مربع است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: دلیل اختلافی که در بحث فضای سبز با توجه به اعداد و ارقام اعلام شده توسط شهرداری وجود دارد، این است که عدد و ارقام اعلامی ما در بحث فضای سبز شامل سه بخش محله، ناحیه و شهر است.

حسین‌نژاد یادآور شد: محله شامل پارک‌های محلی چون پارک‌های کودک، بوستان‌های محله و ... در بخش ناحیه، بوستان‌های ناحیه‌ای و در بخش شهر نیز پارک‌های شهری، جنگلی و کوهستان پارک مطرح است.

وی بیان کرد: بخش حرائم(مسیل‌ها و رودخانه‌ها) شامل فضای سبز حفاظتی، حرائم و عوارض طبیعی و شبکه‌های زیر زمینی است که اراضی سبز حفاظتی ارتفاعات داخل محدوده شامل بخش فضای سبز و حفاظتی حرائم می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد متذکر شد: شبکه‌های زیرزمینی شامل حریم شبکه راه‌ها و محورهای ارتباطی، حریم شبکه آب و تاسیسات مربوطه، حریم شبکه برق و تاسیسات مربوطه و سایر شبکه‌های زیربنایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار