امسال حدود 376 میلیون دلار کالای غیر نفتی به وزن بالغ بر یک میلیون تن از طریق گمرکات گیلان انزلی ، آستارا و حسن رود به خارج از کشور صادر شده است .
کد خبر: ۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳ 03 March 2015
به تابناک گیلان، ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی از افزایش 72 درصدی درآمد این گمرکات طی 11 ماه امسال خبر داد .

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات گیلان، محمد شهبازی اظهار کرد : در این مدت بالغ بر چهار هزار و 381 میلیارد ریال درآمد حاصله این گمرکات به حساب خزانه دولت واریز شده است .

وی افزود : امسال حدود 376 میلیون دلار کالای غیر نفتی به وزن بالغ بر یک میلیون تن از طریق گمرکات گیلان انزلی ، آستارا و حسن رود به خارج از کشور صادر شده است .

وی تصریح کرد : 443 هزار و 173 تن از کالاهای فوق از گمرک انزلی ، 713 هزار و 729 تن از گمرک آستارا و مابقی از گمرک حسن رود صادر شده است. 

شهبازی عمده کالاهای صادر شده از گمرکات گیلان را محصولات نباتی ، معدنی و مصنوعات آن ، محصولات صنایع غذایی و محصولات نساجی عنوان و خاطرنشان کرد : این کالاها به بیش از 30 کشور دنیا و عمدتاً به کشور آذربایجان ، روسیه ، قزاقستان ، عراق صادر می شود . 

ناظر گمرکات گیلان یادآور شد : در 11 ماه امسال بالغ بر دو میلیون و 30 هزار تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و 280 میلیون دلار از طریق گمرکات گیلان به کشور واردات قطعی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب از لحاظ وزنی 25 درصد و از لحاظ ارزشی 14درصد افزایش داشته است .

شهبازی تصریح کرد : عمده کالاهای وارد شده به گمرکات گیلان شامل آهن آلات و ماشین آلات صنعتی ، لوازم برقی و قطعات آن چوب و تخته ، گندم و جو و سایر محصولات شیمیایی است.

به گفته وی عمده واردات گمرکات گیلان از کشور فدراسیون روسیه ، آذربایجان ، قزاقستان ، ترکیه ، امارات است .

گمرکات گیلان از قدیمی ترین و مهمترین گمرکات کشور بشمار می رود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار