رییس اداره شیلات سرپل‌ذهاب گفت: این شهرستان در زمینه پرورش ماهی در قفس با ۱۳ مزرعه در سطح استان کرمانشاه رتبه اول را دارد.
کد خبر: ۹۸۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ 25 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مصطفی نوروزی» افزود: سرپل ذهاب از معدود شهرستان هایی است که دارای بیشترین تنوع در تولید آبزیان است و سالیانه بیش از یک هزار تن انواع آبزیان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی اظهار داشت: شهرستان سرپل ذهاب همچنین در بخش تولید ماهی سردآبی حایز رتبه سوم و در تولید ماهی گرمابی رتبه دوم را به دست آورده است.

رییس اداره شیلات سرپل ذهاب گفت: سه طرح پرورش و تولید آبزیان با ظرفیت تولید بیش از ۶۰ تن انواع آبزیان در شهرستان در حال ساخت است.

نوروزی اضافه کرد: پرورش آبزیان از فرصت های مهم اشتغالزایی است و بخش صید و صیادی پتانسیل مناسبی در اشتغالزایی دارد.

او گفت: به ازای تولید هر پنج تن ماهی قزل آلا یک نفر و هر ۱۰ تن ماهی گرمابی یک نفر اشتغالزایی صورت می گیرد که همچنین با توجه به برنامه ریزی انجام شده در ۶ ماهه دوم امسال بیش از ۲۰ نفر اشتغالزایی در شهرستان انجام می گیرد.

نوروزی اظهار داشت: مصرف آبزیان باید در سبد غذایی خانوارها قرار گیرد که برای نهادینه کردن این فرهنگ اقدام های مناسبی انجام گرفته که موفق بوده و رتبه اول شهرستان در مصرف آبزیان نشان دهنده این امر است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.  

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار