در بازدید خبرنگاران از پروژه های عمرانی شهرستان کلات مطرح شد؛
شهردار کلات با بیان اینکه شهرستان کلات، با وجود گردشگران بسیار ، فقط یک پارکینگ عمومی دارد، افزود: کمبود پارکینگ، گردشگران و شهروندان با مشکل جدی مواجه کرده است.
کد خبر: ۹۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 22 September 2015
رمضان پروانه با بیان اینکه متاسفانه نگاه متولیان امر به پدیده گردشگری، نگاهی سنتی است، به خبرنگار تابناک رضوی افزود: نبود توسعه اقتصادی و حمایت سرمایه گذاران از جمله دلایلی است که باعث عدم رشد صنعت گردشگری در شهرستان کلات شده است.

شهردار کلات افزود: نبود زیرساخت‌های مناسب و سرمایه گذارانی که پتانسیل‌های گردشگری شهرستان کلات را بشناسند و نگرانی سرمایه گذاران از بازگشت سرمایه، از جمله عواملی است که گردشگری کلات در انحصار سرمایه دارانی درمناطق خاص قرارداده است.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی شهرستان کلات در سال 92 ابلاغ شد که در این طرح تفصیلی پایش محدوده شهری به اجرا در آمد افزود: در طرح جامع تفصیلی 20 هکتارکاهش پیدا کرده و درواقع این قسمت با وجود اینکه درشهرستان قراردارد، از محدوده  خدمات شهری خارج شده است.

پروانه با بیان اینکه در طرح جامع شهرستان کلات از 172 هکتار به 152 هکتار کاهش پیدا کرد، افزود: شهرداری کلات جلساتی با سرمایه گذاران برای ساخت زیرساختهای گردشگری داشته و اکنون این شهرستان، فقط یک مرکز اقامتی دارد که با توجه به حضور گردشگران در ایام تعطیلات این مرکز اقامتی، اصلا پاسخگو نیست.

شهردار کلات گفت: مهمترین مشکل شهرستان کلات را وجود سیلابی بودن بیان کرد که این سیلاب هرساله درفصل های بارش ها ، مردم را با مشکلاتی مواجه می کند که متاسفانه هلال احمر و مدیریت بحران تجهیزات کافی را برای پوشش دادن این حوادث ندارند.

وی افزود: آبراهه‌های سطحی از ضلع شمالی و جنوبی وارد سطح شهرستان می شوند و خساراتی را بوجود می آورند، که در همین راستا از جمله پروژه های شهرداری ایجاد دیوارساحلی دردست اجراست.

وی افزود: ازجمله پروژه های دیگر این شهرستان ، پروژه باغ مزار بوده که شهرداری کلات 200 میلیون تومان برای آن هزینه کرده بود که این پروژه در تملک اوقاف شهرستان درآمده است.

شهردارکلات درباره بیشترین درآمد گردشگری این شهر گفت: بیشترین درآمد گردشگری این شهر 30 میلیون تومانست.

وی افزود: شهرستان کلات با 8 هزار نفر جمعیت، معجونی از آثار تاریخی و گردشگری طبیعت می باشد ، که بیشترین حجم گردشگران مشهدی را به این شهرستان ترغیب می کند.

شهردار کلات از شهرداری مشهد برای سرمایه گذاری در زیرساختهای گردشگری و اقامتی کمک خواست و گفت: حمایت شهرداری مشهد و صاحبان سرمایه از مهاجرت مردم این شهرستان به مشهد کم می کند و تا حدودی مشکلات حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی را برطرف می‌کند.

درپایان خبرنگاران به همراه شهردار از پروژه دیوارساحلی، خیابان جدید الاحداث امام علی (ع) و کاخ خورشید و کتبیه و برج و بارو و بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) و کتابخانه علامه محمد تقی جعفری تنها کتابخانه و بیمارستان این شهرستان بازدید کردند.

خبرنگار : شبنم مقدم / تابناک خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار