مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم بر واکسیناسیون مادران باردار که مشمول شرایط واکسیناسیون هستند، تأکید کرد.
کد خبر: ۹۹۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ 06 September 2021

به گزارش تابناک قم، فرشید مقدم مدیر گروه سلامت، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به آغاز واکسیناسیون مادران باردار از اواسط مرداد ماه سال جاری طبق ابلاغیه وزارت بهداشت و درمان افزود: مادران باردار در خطر بالاتر ابتلاء به بیماری نیستند اما در صورت ابتلاء، علائم بیماری در آنها نسبت به زنان غیر باردار در سن مشابه بیشتر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به همه مادران باردار تزریق واکسن سینوفارم توصیه می‌شود.

فرشید مقدم با بیان اینکه پیشنها می شود مادران باردار از هفته 12 بارداری اقدام به تزریق واکسن نمایند، تصریح کرد: واکسیناسیون به معنای ایجاد ایمنی قطعی نیست و تداوم اقدامات پیشگیری از ابتلاء به کرونا برای مادر باردار و اعضای خانواده الزامی است.

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم خاطر نشان کرد: مادران باردار در تزریق واکسن کرونا تعلل نکنند، تاکنون بیش از 200 مادرباردار در قم با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت محل زندگی خود واکسن کرونا را دریافت کرده اند که انتظار می رود در روزهای آینده استقبال بشتری را در این جامعه هدف مشاهده نماییم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار