مدیر امور علمی دانشجویان دانشگاه شیراز زمان برگزاری جشنواره ملی حرکت را پنجم مهرماه اعلام کرد و گفت: این جشنواره به مدت دو روز در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴ 23 September 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:صدیقه فروتن پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره دانشگاهی با عنوان حرکت که ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه شیراز است، اظهار داشت: امسال بیش از یک هزار و 952 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی حرکت ارسال‌ شده که از این تعداد 16 اثر برگزیده در تاریخ 18 مهرماه به میزبانی دانشگاه مشهد به رقابت‌ سراسری راه می‌یابند.

وی با اشاره به اختراعات و ابداعات انجمن‌های علمی دانشگاه شیراز گفت: در پنج سال گذشته تاکنون تعداد 11 اختراع از سوی اعضای این انجمن‌ها به ثبت رسیده که مهم‌ترین آنان دستگاه آنژیوکت هوشمند و بازوی جراحی برای عمل لاپاراسکوپی بوده است.

مدیر امور علمی دانشجویان دانشگاه شیراز با اعلام اینکه دانشگاه شیراز با برخورداری از 70 انجمن علمی تخصصی و بین‌رشته‌ای بیشترین تعداد انجمن‌های علمی را در کشور دارا است، افزود: مسئولان استانی می‌توانند با حمایت از اعضای این انجمن‌ها، ارتباطات دانشگاه با صنعت را بیشتر کنند.

فروتن حمایت از تجاری‌سازی اختراعات انجمن‌های علمی دانشجویی را وظیفه دیگر دستگاه‌های متولی دانست و گفت: دانشگاه وظیفه دارد بسترهای معرفی اختراعات را فراهم کند و این مهم ضروری است که دیگر مسئولان مربوطه نخبگان را حمایت کنند.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: امسال دانشگاه شیراز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس ویژه برنامه‌های متعددی با عنوان هنر وحماسه دارد که مهمترین آن پخش بیش از 170 فیلم کوتاه با موضوع دفاع مقدس است.

حسین نائینی زمان پخش فیلم‌های دفاع مقدس با عنوان سکانس بیداری را هفتم مهرماه به مدت دو روز اعلام کرد و اظهار داشت: در کنارعمده برنامه‌های فرهنگی دانشگاه شیراز کرسی‌های آزاداندیشی که مهمترین خواسته مقام معظم رهبری است، در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار