استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه شهرستان خوشاب زمینه ایجاد صنایع تبدیلی را دارد، گفت: ظرفیت ایجاد شده در زمینه محصول پسته در این منطقه می‌تواند به عنوان یک امتیاز تجاری بزرگ برای خوشاب قلمداد شود.
کد خبر: ۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸ 03 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، به نقل از فارس، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی مشکلات مردم شهرستان خوشاب که با حضور مدیران استانی دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان خوشاب دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه کشاورزی، تولید، بازرگانی و ایجاد صنایع تبدیلی است، اظهار داشت: برگزاری نشست‌های تخصصی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود در حقیقت در راستای تلاقی امکانات استان با امکانات شهرستان‌هاست و این هم‌فکری و تلاقی می‌تواند به حل مشکلات مردم کمک کند.

وی با بیان اینکه شهرستان خوشاب در چند دوره اخیر در زمینه زیباسازی فضای شهری تغییرات خوبی داشته است، تصریح کرد: یکی از انتظارات ما از شهرداری و مجموعه فرمانداری این شهرستان توجه بیشتر به زیباسازی و تغییر مبلمان شهری است که در این زمینه دفتر فنی و دفتر امور شهری و روستایی استانداری نیز کمک‌ می‌کند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر احداث کنارگذر شهرستان خوشاب گفت: عبور و مرور کامیون‌های سنگین از داخل شهر خوشاب مشکلات متعددی را برای مردم این شهرستان به وجود آورده و زمینه برای بروز تصادفات و حوادث نیز در منطقه افزایش یافته است.

وی افزود: احداث این کنارگذر از نیازهای ضروری این شهرستان برای تردد کامیون‌های سنگین و ترانزیتی است در نتیجه ما از اداره‌کل راه و شهرسازی استان انتظار داریم در احداث سریع این کنارگذر تسریع نماید.

رشیدیان با اشاره به اینکه شهرستان خوشاب نیازمند ارتقاء سطح مدیریتی و استقرار ادارات مختلف است، گفت: مدیران اداراتی که در سطح شهرستان مستقر و یا دارای نمایندگی هستند باید در شهر بمانند و محل زندگی خود را شهرستان محل خدمت خود قرار دهند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه انتظار ما از ادارات استانی ارتقاء سطح مدیریتی شهرستان خوشاب و استقرار نمایندگی و دفتر این ادارات در شهرستان است، افزود: از فرماندار خوشاب این انتظار می‌رود که در زمینه استقرار ادارات و ارتقاء سطح مدیریتی شهرستان پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خوشاب در زمینه دامپروری و کشاورزی دارای ظرفیت‌های خوبی است، یادآور شد: صادرات 40 تن پسته از این شهرستان به کشورهای آسیای میانه نشان از تلاش مردم این دیار در زمینه اشتغال، تولید و صادرات دارد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه توجه به مکانیزاسیون کشاورزی منطقه، بالابردن سطح بهره‌وری از آب و خاک در شهرستان و ارتقاء محصولات کشاورزی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار مسئولان جهاد کشاورزی باشد، ادامه داد: از دستگاه‌های اجرایی این انتظار می‌رود که در زمینه تامین خدمات زیربنایی مانند آب، برق و گاز تلاش و پیگیری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به مسئله جاده مواصلاتی سبزوار ـ خوشاب عنوان کرد: مسئله راه ارتباطی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان خوشاب است که ما امیدوار هستیم با پروژه محور مواصلاتی سبزوار ـ خوشاب هر چه سریع‌تر با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان آماده بهره‌برداری شود.

رشیدیان با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار و حضور بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمرانی، ارتقاء کار و ایجاد اشتغال، تولید و صنعت باید در دستور کار مسئولان شهرستان باشد، ادامه داد: انتظار ما از مدیران شهرستان ایجاد فرصت‌های صنعتی، تولیدی و صنایع تبدیلی متناسب با زمینه‌های اقتصادی در شهرستان خوشاب است که این بسترسازی‌ها می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذار به شهرستان را نیز فراهم کند.

وی با بیان اینکه شهرستان خوشاب زمینه ایجاد صنایع تبدیلی را دارد، گفت: ظرفیت ایجاد شده در زمینه محصول پسته در این منطقه می‌تواند به عنوان یک امتیاز تجاری بزرگ برای خوشاب قلمداد شود که در این زمینه برندسازی، بسته‌بندی متناسب با فرهنگ بومی منطقه، فرآوری و صادرات آن باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خرسان رضوی با بیان اینکه کاهش بارش‌ها نیاز منطقه به اجرای پروژه‌هایی مانند آبخوان‌داری و آبخیزداری را افزایش داده است، گفت: مدیران استانی برنامه‌ریزی در زمینه اجرای این پروژه‌های مهم در شهرستان خوشاب را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به مسئله مرکز درمان بستر شهرستان خوشاب نیز اظهار داشت: احداث بیمارستان از حقوق به‌حق مردم منطقه است که خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در این زمینه خدمات ارزشمندی را به منطقه داشته و شهرستان خوشاب از داشتن یک مرکز درمان بستر بهره‌مند است که امیدواریم با اختصاص اعتبارات مورد نیاز این پروژه نیز هرچه زودتر به پایان برسد.

گفتنی است؛ در پایان این بازدید استاندار خراسان رضوی از مرکز درمان بستر شهر خوشاب و پروژه خط آهن سبزوار ـ خوشاب بازدید کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار