رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در نظریه توسعه پایدار، کودکان و نوجوانان فقط موضوع توسعه پایدار نیستند، بلکه کارگزار توسعه پایدار محسوب می شوند.
کد خبر: ۹۹۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱ 28 September 2021

محمد عیدی در آئین تجلیل از عوامل برنامه اینترنتی همودو اظهار داشت: برخی از تجربیات مانند نفس کشیدن، بدیهی و غریزی است و انسان وقتی متوجه آن می شود که وجود نداشته باشد، برخی از تجربیات نیز اکتسابی هستند و باید آن ها را فرا گرفت.

وی افزود: عالی ترین مقام تجربه، تجربه تمام عیار است، مانند اینکه گاهی از کوه بالا می روید تا لذت ببرید اما گاهی از کوه بالا می روید تا پشت کوه، جهانی جدید را مشاهده کنید، یعنی از زاویه آن تجربه جهان جدیدی را ببینید که به نظرم اتفاق "همودو" یک تجربه تمام عیار است.

وی ادامه داد: در کل تاریخ بشری و در تمام دنیا، همه هنرمندان، همه فیلسوف ها و همه محققان دچار محدودیت هایی هستند اما هنر هنرمند اینجاست که حرف تاثیرگذارش را زده و پیام را برساند و این فضاها، خلاقیت هنرمندان را بیشتر می کند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با طرح این سوال که مقوله طنز چرا به وجود آمد، ادامه داد: طنز یعنی در محدوده ای با فیلترهای بسیار یک مساله اجتماعی را بیان کنید که فرد پیام را بگیرد اما از نحوه بیان آن ناراحت نشود.

عیدی با اشاره به اینکه از تماشای برنامه "همودو لذت برده است، یادآور شد: از زبان اسطوره نیز سخن بگویید زیرا زبان اسطوره گویاست و خیلی به آسیب ها نپردازید زیرا پرداختن به مسائل و آسیب ها، جامعه را عبوس می کند.

وی با بیان اینکه شهرداری نهاد خدماتی نیست، بلکه نهاد اجتماعی توان افزای مهارت آفرین است که باید برای شهروندان بستر سازی کند، گفت: در نظریه توسعه پایدار، کودکان و نوجوانان فقط موضوع توسعه پایدار نیستند، بلکه کارگزار توسعه پایدار محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: هر دستگاهی باید به نوجوانان اعتماد کند تا خودشان را بشناسند و ما هم وظیفه داریم با توانمندی هایی که دارید، شما نوجوانان را برندهای شهری، ملی و فراملی کنیم و باید در عرصه های مختلف چون صنعت سینما، صنعت تئاتر و دنیای ادبیات به همگان معرفی شوید.

عیدی نوجوانان را ظرفیت پایداری برای توسعه پایدار عنوان کرد و افزود: ستاد ساماندهی فعالیت نوجوانان، فرهنگسرای نوجوان است اما دایره عملکرد شهر اصفهان است و همه نوجوانان شهر باید از امکانات و فرصت های پیش آمده استفاده کنند.

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز اظهار کرد: با حضور در کنار نوجوانان متوجه شدیم با کنار هم بودن، کسب همدلی و مدارا می شود کارهای بزرگی انجام داد.

سید صالح خشوعی اظهار داشت: برنامه اینترنتی "همودو" و فیلم های نیمه پر لیوان، چهارشنبه سوری و شب یلدا با محوریت فرهنگسرای نوجوان برگزار شد و از طرح و ایده تا اجرا حاصل کار نوجوانان بود.

وی افزود: فعالیت نوجوانان در عرصه های مختلف روی ریل افتاده و برخی از آن ها توانسته اند با صدا و سیما نیز همکاری داشته باشند و امیدوار هستیم اتفاقات خوب برای همه آن ها رخ بدهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار