مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش آموزان خراسان رضوی رتبه نخست المپیاد نانوی کشور را کسب کردند.
کد خبر: ۹۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴ 23 September 2015
سید جواد حسینی در آیین بازگشایی مدارس و بهار تعلیم و تربیت که در مدرسه پسرانه شاهد فردوسی برگزار شد، اظهار داشت: معلمان فراگیرترین افراد در بنیادی ترین نظام تعلیم و تربیت، در تلاش برای تعالی کشور و نیل به حیات طیبه دانش آموزان هستند.

وی آغاز بهار تعلیم و تربیت با هفته دفاع مقدس را راهی برای پایداری بیشتر در تربیت دانش آموزان دانست و تصریح کرد: پیوند بهار تعلیم و تربیت با هفته دفاع مقدس نشان دهنده پایداری در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است که 40 هزار شهید معلم و دانش آموز نشان از این تربیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تقویت خلاقیت دانش آموزان را از ضروریات دانست و بیان کرد: رشد خلاقیت‌ها و شکوفایی استعدادهای دانش آموز از ضروریاتی است که باید با کوشش معلمان محقق شود و آغاز مهر بهترین بهانه برای این رشد است که باید بر محور تهذیب باشد.

حسینی ایجاد پارلمان‌های ویژه نظام تعلیم و تربیت را از جمله راهکارهای افزایش مشارکت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد پارلمان‌های ویژه اولیا، معلمان و دانش آموزان از جمله بهترین راهکارهای افزایش مشارکت‌ها در نظام تعلیم و تربیت است.

وی سرآغاز ظهور پیشرفت‌ها را از مدارس دانست و تاکید کرد: تمامی پیشرفت‌های حاصل شده در سطح جامعه از مدارس آغاز می‌شود نیاز است تا مدرسه‌ها در پیوند با جامعه و با جهت گیری‌های عقلانی نسبت به تربیت دانش آموزان و در راه رشد و تعالی جامعه قرار بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در زمینه شعار مدارس برای سال تحصیلی 94-95 اظهار داشت: مدرسه کیفی و تربیت تمام ساحتی، شعار مدارس استان خراسان رضوی برای سال تحصیلی94-95 است.

حسینی تربیت اخلاقی و دینی را از جمله اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت برای سال تحصیلی جدید عنوان کرد و افزود: تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید از جمله اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت است که شرکت 850 هزار نفر از دانش آموزان خراسان رضوی در مسابقات قرآن، عترت و نماز از سطح مدارس تا مرحله کشوری در سال تحصیلی گذشته نشان از این اهمیت دارد.

وی پیرامون افتخار آفرینی دانش آموزان استان خراسان رضوی در مسابقات کشوری نانو تصریح کرد: دانش آموزان استان خراسان رضوی توانستند در مسابقات کشوری نانو رتبه اول کشوری را از آن خود کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ارتباط با طرح‌های حوزه سلامت سال تحصیلی94-95 برای دانش آموزان بیان کرد: کیف سلامت، همیاران سبز، جشنواره نوجوان سالم، مکمل آهن یاری و آموزش‌های پیشگیرانه از جمله طرح‌های حوزه سلامت در مدارس هستند.

حسینی در زمینه مدارس مروجان سلامت خاطرنشان کرد: مدارس مروجان سلامت از جمله طرح‌های ویژه حوزه سلامت است و در حال حاضر هزار و 500 مدرسه مروج سلامت در استان خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار