امیرعلی قاسمی‌مقدم-رئیس‌پلیس راه خراسان‌رضوی از کاهش ٢٠درصدی تلفات جاده‌ای در شهریور امسال خبر داد و گفت: براساس آمار ثبت‌شده توسط نیروی انتظامی از ابتدای شهریور تا صبح روز گذشته ۶٧نفر در جاده‌های استان جان خود را از دست داده‌اند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ٨٢ کشته بوده است.
کد خبر: ۹۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 24 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سرهنگ محمد صفایی در گفتگو با شهرآرا، بااشاره‌به وضعیت ترافیک جاده‌های خراسان‌رضوی در روزهای پایانی تعطیلات تابستان اظهار کرد: بار ترافیکی محورهای مواصلاتی استان، پرحجم؛ اما روان است.

وی با بیان اینکه محور آزادراه شهید شوشتری در دو مسیر رفت‌وبرگشت با حجم بالای ترافیکی روبه‌روست، افزود: با وجود اتمام تعطیلات تابستان و آغاز سال جدید تحصیلی، هنوز شاهد تردد خودروهای با پلاک استان‌های مختلف در سطح جاده‌های ورودی و خروجی به کلان‌شهر مشهد هستیم.

رئیس پلیس راه خراسان‌رضوی اضافه کرد: وضعیت آب‌وهوایی فعلی جاده‌های استان برخلاف روزهای گذشته، مساعد و آفتابی است و ازاین‌جهت مشکلی وجود ندارد.

وی ابراز داشت: در روزهای آینده که با اوج تردد در جاده‌های استان مواجه می‌شویم، ضمن به‌کارگیری ١٠٠درصد نیروهای پلیس راهور، خودروهای نیروی انتظامی را نیز برای گشت‌زنی در سطح محورهای مواصلاتی استان در اختیار خواهیم گرفت.

صفایی گفت: همه گشت‌های پلیس راهور استان به دوربین‌های کنترل سرعت تجهیز شده‌اند و در تمامی محورهای اصلی و فرعی، سرعت خودروها را کنترل کرده و با متخلفان برخورد می‌کنند.

وی بااشاره‌به اینکه واژگونی خودرو علت ۴۵درصد از تصادفات جاده‌ای در خراسان‌رضوی است، ابراز داشت: در دهه آخر شهریورماه، ١٠درصد از مجموع تصادفات جاده‌ای استان مربوط به کامیون‌ها و خودروهای باری بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان‌رضوی افزود: ازآنجاکه در ایام تعطیلات تابستان به‌دلیل تردد زائران عمده فعالیت پلیسراه در محور اصلی متمرکز است، بخش اعظمی از واژگونی‌ها و تصادفات جاده‌ای در محورهای فرعی و روستایی رخ می‌دهد.

وی تاکید کرد: عموما علت اصلی تصادفات در جاده‌های خراسان‌رضوی خواب‌آلودگی رانندگان و واژگونی خودروهاست، بنابراین برای به حداقل رسیدن سوانح جاده‌ای نیازمند همراهی رانندگان و مسافران در جاده هستیم.

رئیس‌پلیس راه خراسان‌رضوی سرعت و سبقت غیرمجاز را دو عامل اصلی بروز تصادفات حادثه‌ساز دانست و گفت: علت اصلی تصادفات واژگونی در محورهای اصلی بین‌استانی، خستگی و خواب‌آلودگی و در محورهای فرعی و روستایی سرعت و سبقت غیرمجاز است.

صفایی با بیان اینکه دوربین‌های نصب‌شده در سطح جاده‌های استان، تخلفات سرعت و سبقت غیرمجاز را اعمال قانون می‌کنند، خاطرنشان کرد: بالاترین تلفات ناشی از واژگونی خودرو مربوط‌به سرنشینان عقب است که دلیل آن هم استفاده‌نکردن از کمربند ایمنی است.

رئیس پلیس راه خراسان‌رضوی به هم‌استانی‌هایمان توصیه کرد: در روزهای پایانی تعطیلات تابستان که زائران بارگاه رضوی قصد بازگشت‌به شهرهای خود را دارند، با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، میهمان‌نوازی خود را به اثبات برسانند و از بروز تصادفات هم پیشگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم رانندگان با صبر و حوصله بیشتر به رانندگی بپردازند و با رعایت تمامی مقررات راهنمایی و رانندگی سفری خوش را برای خود و دیگران رقم بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار