تجلیل از ۲۴ تعاونی برتر استان تهران

تهران - «تابناک»- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: به مناسبت هفته تعاون، ۲۳ تعاونی برتر استان تهران که در حوزه‌های مختلف تولیدی و خدماتی فعالیت دارند، مورد تجلیل قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳ 18 September 2024

تجلیل از ۲۴ تعاونی برتر استان تهران

به گزارش تابناک، محمد آذرپناه در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان تهران که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، عنوان کرد: از مجموع ۲۱ هزار تعاونی ثبت شده در استان تهران، ۱۱ هزار و ۳۰۰ تعاونی فعال با ۵۱۸ هزار عضو زمینه اشتغالزایی دائم و موقت برای ۵۹۶ هزار نفر را ایجاد کرده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه مجموع سرمایه واحدهای تعاونی فعال در شهرستان‌های استان تهران یک‌هزار و ۱۰ میلیارد تومان است، بیان کرد: سالانه نیم همت به سرمایه این تعاونی‌ها افزوده می‌شود.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به وجود نواقصی از جمله ناترازی های زیرساختی، کمبود سرمایه، نرخ پایین تشکیل سرمایه ثابت، بهره‌وری پائین، مهارت ناکافی و معیشت ضعیف در اقتصاد اشاره و خاطرنشان کرد: بخش تعاون یکی از مناسبترین و در دسترس ترین بسترهای رفع نواقص و مسیری برای ترمیم این دردهای مشترک اقتصادی است.
 
آذرپناه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور ۷۰۰ شرکت تعاونی در جشنواره تعاونی‌های برتر استان تهران درسال جاری، روند حضور شرکت‌های تعاونی در این جشنواره را در مقایسه با سال‌های گذشته مثبت و رو به رشد ارزیابی کرد. 
 
وی از رشد ۳۸ درصدی تعداد شرکت‌های تعاونی شرکت‌کننده در جشنواره امسال خبر و ادامه داد: پنج تعاونی استان تهران در هفته گذشته جزو برگزیده‌های ملی بودند که این تعداد ۲۰ درصد از مجموع برگزیدگان ملی را تشکیل دادند. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به اینکه امروز از ۲۴ شرکت تعاونی استان تهران تقدیر شده است، افزود: این اقدامات به تقویت فرهنگ و اقتصاد تعاون و گسترش عدالت اجتماعی در سپهر اقتصادی کشور کمک می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار