تراکم سفید بالک ها ربطی به دریاچه چیتگر ندارد

مدیر گروه تنوع زیستی، فضای سبز و منظرشهری ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: تراکم سفید بالک ها هیچ ربطی به دریاچه چیتگر ندارد.
کد خبر: ۱۳۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 17 November 2015
یحیی چهرآذر با بیان اینکه هرچقدر از سمت غرب به مرکز شهر پیش می رویم تراکم سفید بالک ها بیشتر می شود، افزود: کمترین گزارش برای تراکم جمعیت سفید بالک ها به ترتیب در مناطق 22، 21، 1و 5 است و این درحالیست که تراکم سفید بالک ها در مناطق مرکزی و گرمتر بیشتر دیده می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چرخه زندگی این حشره هیچ ارتباطی با آب ندارد و درصورتیکه دریاچه چیتگر تاثیری بر اقلیم محلی می گذاشت می بایست بیشترین تراکم در مناطق غربی و اطراف دریاچه چیتگر بوده در صورتی که گزارشات، مشاهدات و بازدیدهای محلی خلاف آن را نشان داد.

چهرآذر در ادامه با بیان اینکه تراکم این سفید بالک ها به ترتیب در مناطق 12، 11 و 6 بیشتر است یادآورشد: در مناطق مرکزی به علت آلودگی هوا و افزایش گرمای هوا سفید بالک ها بیشتر دیده می شوند.

مدیر گروه تنوع زیستی و فضای سبز و منظرشهری شهرداری تهران، با بیان اینکه تکثیر سفید بالک ها از اوایل سال شروع می شود، اظهار کرد: با توجه نحوه تکثیر، تراکم این حشرات در فصل گرما به تدریج به اوج خود می رسد.

این مقام مسئول هم چنین افزود: سابقه این نوع طغیان در گونه دیگری از سفید بالک در ایالات متحده آمریکا گزارش گردیده که بیش از 19 ایالت را در بر گرفت و پنج سال به طول انجامید که از طریق روش بیولوژیک جمعیت این گونه کنترل گردد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار