سيف: اصل بي‌طرفي در انتخاب اعضاي هيات‌بازرسي انتخابات رعايت شده‌است

دبير هيات بازرسي انتخابات استان تهران گفت: در انتخاب اعضاي هيات هاي بازرسي تلاش شد افرادي انتخاب شوند كه به دور از هر نوع گرايش سياسي و حزبي باشند و در معناي واقعي كلمه اصل بي طرفي رعايت شده است.
کد خبر: ۱۸۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 13 February 2016
قدرت الله سیف دبیر هیأت بازرسی انتخابات استان تهران با اشاره به جايگاه قانوني بازرسين در انتخابات گفت: ماده 25 قانون انتخابات هم به اجراي انتخابات اشاره دارد و هم بر حسن اجراي انتخابات كه انتخاب بازرسين براي حسن اجراي انتخابات در اين قانون پيش بيني شده است.

وي افزود: وزارت كشور مامور اجراي انتخابات است و براي نظارت بر حسن اجراي انتخابات بازرسين انتخاب شده اند.

دبير هيات بازرسي انتخابات استان تهران با اشاره به انتخاب دو عضو و يك دبير در هيات بازرسي انتخابات شهرستان ها گفت:‌در برخي از نقاط همچون شهر تهران به لحاظ شرايط خاص جمعيتي و جغرافيايي تعداد اعضاي هيات بازرسي افزايش داشته است.

سيف با تاكيد بر انتخاب اعضاي هيات بازرسي انتخابات تهران و شهرستان هاي استان بر مبناي بي طرفي ادامه داد: در انتخاب اعضاي هيات هاي بازرسي تلاش شد افرادي انتخاب شوند كه به دور از هر نوع گرايش سياسي و حزبي باشند و در معناي واقعي كلمه اصل بي طرفي رعايت شده است.

وي با اشاره به اينكه در اين دوره از انتخابات جايگاه هيات هاي بازرسي ارتقا يافته است گفت:‌استفاده از سيستم هاي روز بازرسي و اينكه امسال به ازاي هر صندوق يك بازرس مستقر است از جمله تغييرات است.

به گفته سيف،بازرسان اين دوره از انتخابات با اثربخشي بيشتر تا پايان شمارش آرا حضور دارند و در ذيل صورتجلسات هم پيش بيني شده اند.

وي ادامه داد: امسال همه تلاش اين است كه بازرسان به عنوان بازرس وزارت كشور باشند و سامانه اي در هيات مركزي بازرسي  تحت عنوان "سهبا" ( سامانه هوشمند بازرسي انتخابات) پيش بيني شده است.

سيف با اشاره به آموزش كامل بازرسين انتخابات در مراحل مختلف و تا يك روز قبل از برگزاري انتخابات افزود:‌هدف اين است كه حتي يك راي هم قابل ابطال نباشد و تخلفي انجام نشود. 

دبيرهيات بازرسي انتخابات استان تهران گفت:‌ آيتم هايي كه در قانون به عنوان تخلف و جرايم انتخاباتي است احصاء شده و در آموزش ها براي بازرسان ارايه شده است و موارد تخلف به كمك سامانه هوشمند "سهبا" از طريق پيامك به سيستم مركزي انتقال داده مي شود و با مراجعه سربازرسين موضوع رسيدگي و تصميم گيري مي شود.

وي با بيان اينكه به ازاي هر صندوق يك بازرسي وبه ازاي هر 20 صندوق يك سربازرس است تصريح كرد:‌ تلاش مي شود به لحاظ جغرافياي خاص استان تهران براي هر سربازرس تعداد صندوق ها كاهش يابد .

وي در پايان با اشاره به جلوگيري از انجام تخلفات در برگزاري انتخابات هفتم اسفندماه گفت:‌تا اين مرحله  از هرگونه تخلف انتخاباتي جلوگيري شده است و شرايط براي برگزاري انتخاباتي سالم با حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي راي فراهم شده است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار