گزارش تابناک از ازدواج با مردان معتاد

دخترانی که با پای خود به قتلگاه می روند

تابناک تهران - سال ها قبل اعتیاد به عنوان بلای خانمانسوز در میان جامعه ما ایرانی ها شناخته شد ،اما امروزه دیگر قبح این موضوع شکسته شده وحتی دختران با علم این که همسرمورد دلخواه اش اعتیاد دارد قدم به قتلگاه می گذارد.
کد خبر: ۱۸۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶ 15 February 2016
سال ها قبل اعتیاد به عنوان بلای خانمانسوز در میان جامعه ما ایرانی ها شناخته شد ،اما امروزه دیگر قبح این موضوع شکسته شده وحتی دختران با علم این که  همسرمورد دلخواه اش اعتیاد دارد قدم به قتلگاه می گذارد. 

می توانم با اعتیاد همسرم بجنگم 

یاسمن دختری 25ساله و دانشجوی مهندسی برق است ،او و همسرآینده اش در یک آزمایشگاه منتظر پاسخ آزمایش خود هستند و درباره این که به چه دلیل می خواهد با مردی معتاد زندگی کند گفت: ما به یکدیگر علاقه داریم و می دانم که میتوانم با اعتیاد همسرم بجنگم و او را مغلوب خود کنم.

وی در ادامه می گوید: همسرم به من علاقه دارد و همین کافی است تا از اعتیادش جدایش کنم.

او در پاسخ به سوالم که چه توجیهی برای خانواده ات داری ،گفت:به اصرار من مجبور به پذیرش این موضوع شدند ...حتی تهدیدشان کردم اگر مخالفت

اعتیاد زندگی را ویران می کند 

رئيس دفترخانه ازدواج شماره 66 واقع در فلکه اول خزانه بخارايي مي‌گويد: من شخصا اين افراد را به عقد يکديگر در نمي‌آورم، زيرا تجربه ثابت کرده است افرادي که اعتياد دارند، تعادل رفتاري ندارند و نمي‌توانند يک مرد ايده‌آل براي زندگي مشترک باشند.

سيدفضل‌الله معنوي مي‌افزايد: وقتي رئيس يک دفترخانه ازدواج براي جاري شدن صيغه عقد زوجين را به آزمايشگاه معرفي تا تست سلامت و غيره بدهند به اين منظور است که ازدواج فرد معتاد جلوگيري به عمل آيد و به نوعي نجات‌دهنده خانواده باشيم، نه اين‌که با دريافت هزينه بيشتر چشم روي خوشبختي يکي از زوجين بسته و آن‌ها را با آگاهي بيشتر روانه خانه بدبختي کنيم.

وي تصريح کرد: اگر دختر جواني به علم اين موضوع که مي‌داند پسر مورد علاقه‌اش اعتياد دارد و مي‌خواهد روي عيب او سر
پوش بگذارد به اين معني است که با چشم باز خود را در آتش نابودي انداخته است.

معنوي اذعان داشت: متاسفانه اغلب خانم‌هاي جوان بر اين باور غلط هستند که مي‌توانند همسر مورد علاقه خود را ترک بدهند، اما يک اشتباه محض است، زيرا پس از ازدواج، مرد مي‌داند که همسرش کاملا از اعتيادش باخبر است و با علم دانستن اين موضوع ازدواج کرده و تلاشي براي ترک ازدواج نمي‌کند، بلکه جسورتر و وقيح‌تر شده و ديگر تن به کار و درآمدزايي نمي‌دهند و اين استارت اولين درگيري‌ها و در نهايت ختم شدن به دادگاه خانواده براي جاري شدن اتفاق شوم طلاق است.

رئيس دفترخانه ازدواج شماره 66 بيان داشت: اعتياد به شيشه و ساير مواد روانگردان ديگر باعث تخريب سلول‌هاي خاکستري مغز مي‌شود و اين افراد زماني که مصرف مي‌کنند تبديل به فردي عاشق، حراف، خوش سخن و قابل اعتماد مي‌شوند، اما وقتي اثرات ماده مخدر در بدن آن‌ها از بين مي‌رود تبديل به فردي بي‌منطق، پرخاشگر، دروغگو و غير قابل اعتماد مي‌شوند.

وي خاطرنشان کرد: اغلب کساني که قرباني اعتياد در خانواده مي‌شوند در ابتدا همسر و سپس فرزندان هستند، زيرا اين دو گروه به شدت آسيب‌پذير هستند و با اعتياد مرد خانواده زندگي از هم گسيخته‌اي دارند.

وي در پايان گفت: متاسفانه تعدادي از محضردارها با دريافت مبالغ پول بيشتر چشم روي حقيقت بسته و اين افراد را به عقد هم درمي‌آورند و بي‌آن‌که خانواده دختر از آتش بدبختي که در انتظار دخترشان است خبر داشته باشند، اما اگر ميليون‌ها تومان وجه نقد به من پيشنهاد شود هرگز چنين کاري را نخواهم کرد و آخرت خود را به سيم و زر اين دنيا نمي‌فروشم.

جایی که  پول حلال مشکلات می شود

براي ثبت ازدواج دختري با پسري که اعتياد دارد با يکي از دفترخانه‌ها در کيانشهر تماس گرفتم و رئيس دفترخانه در ابتدا مي‌خواست بداند به چه دليل دختر خواهان ازدواج با پسري معتاد است، وقتي متوجه علاقه بين آن دو شد، بي‌تأمل هزينه اضافي را پيشنهاد داد تا با دريافت چنين مبلغي نوعروس را به حجله آتش بفرستد (بي‌آن‌که خانواده دختر اطلاعي از اعتياد داماد داشته باشند) زيرا بر اين اعتقاد است که پول حلال مشکلات است.

اذن پدر يا جد پدري براي ازدواج واجب است

اما رئيس يکي از دفترخانه‌ها در حوالي ميدان ونک نظري متفاوت‌تر دارد. او مي‌گويد براي جاري شدن عقد دختر دوشيزه اذن پدر و يا جد پدري الزامي است، وي همچنين گفت: اگر دختر اصرار داشته باشد با چنين فردي ازدواج کند، حتما بايد پدر او مطلع باشد و اگر پدر در قيد حيات نباشد، جد پدري بايد مطلع باشد، در غير اين صورت بي‌اطلاع خانواده دختر از اعتياد پسر صيغه عقد را جاري نخواهند کرد.

دختراني که قربانی عشق سیاه  مي‌شوند

دختراني که مي‌دانند پسر مورد علاقه‌شان اعتياد دارد و با عقل قفل شده تن به ازدواج با اين افراد را مي‌دهند به خانه‌اي مملو از آتش و ناامني پا مي‌گذارند و اين زندگي نه تنها استحکام ندارد بلکه با بدترين شکل ممکن به طلاق ختم مي‌شود.

يک روانشناس مي‌گويد: وقتي يک دختر عاشق رفتار، چهره و يا تيپ پسري مي‌شود چشم به روي بسياري از حقايق مي‌بندد و چشم‌پوشي از اعتياد مي‌تواند يکي از همين چشم‌پوشي‌هاي احمقانه باشد.

ناهید محمدپور  در ادامه تصريح کرد: عشق کورکورانه باعث مي‌شود تا دختر جوان با دانستن حقيقت اعتيادِ پسر مورد علاقه‌اش، به راحتي اين معضل را پذيرفته و بخواهد آينده، جواني و زندگي اش را با فردي گره بزند که اراده، عقل و غيرت خود را با اعتيادش معامله کرده است، زيرا اين افراد نه تنها به زندگي خود پايبند نيستند بلکه به راحتي هم از آن چشم‌پوشي مي‌کنند و اگر همسر به رفتارهايي که تحت تاثير مواد از مردش بروز کند اعتراضي کند، پاسخي به جز اين‌که خودت از اول با اين موضوع کنار آمده‌اي را نخواهند شنيد.

وی  افزود: اگر اين مرد علاقه‌اي به همسر مورد علاقه‌اش دارد بايد از اعتياد فاصله بگيرد، نه اين‌که همسرش را در کنار اعتيادش بپذيرد. زندگي با اين افراد فقط نابودي را به دنبال دارد، زيرا در صورت بچه‌دار شدن اين دو، به دليل ابتلا پدر به اعتياد بي‌شک فرزندي با عقب‌ماندگي‌هاي ذهني و يا جسمي به دنيا مي‌آيد که آن هم مشکلات خاص خود را دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
عجب احمقی این دختر ؛ میگه بمن علاقه داره چون الان تنور داغه ؛ بعد ازاینکه تنور سرد شد همان علاقه به مواد برای آن مرد مهم میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
همینه که آمار طلاق بالا میره دیگه . گزارش خوبی بود
دریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
اخه احمق جان اگر بهت علاقه داره بهش بگو ترک کنه بعد بیاد خواستگاری...ببین میتونه؟؟؟؟
بعضی از دخترا انقدر عشق،شوهرکردنند که عقلشونو از دست میدند
خودش به درک الان ازدواج میکنه با 2 تا بچه طلاق میگره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
دخترها اطلاع کافی از اعتیاد ندارند و خیلی پا شل و جو گیر هستند اعتیاد یعنی بیغیرتی اعتیاد یعنی پایان همه دوست داشتنها.دوره بعد اعتیاد هم جنگ روی لبه تیغ است و درکل دنبال مرد معتاد نباشید.
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
این گزارش عالی بود. منم داشتم این حماقت رو می کردم،از خواب نادانی بیدارم کردین.متشکرم تابناکی ها
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار