سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در گفتوگوی اختصاصی در پردیس با اشاره به برنامههای راهور ناجا برای کاهش بار ترافیکی در محورهای شمالی کشور، اظهار داشت: با افزایش 3 برابری تولید خودرو و افزایش تردد وسایل نقلیه در کشور نسبت به یک دهه گذشته، روزبهروز چالش تردد وسایل نقلیه سختتر میشود.
وی با اشاره به اینکه گسترش جادهها متناسب با افزایش تولید خودرو نبوده و در این شرایط افزایش حجم تردد طبیعی است، افزود: افزایش تردد در جادههای شمالی کشور بهخصوص محورهای هراز و چالوس چند برابر ظرفیت و گنجایش آنها است درحالیکه این محورها کشش این حجم از تردد ندارد.
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به روند طولانی احداث بزرگراه تهران شمال، تصریح کرد: ساخت این پروژه مربوط به ۲۰ سال گذشته است و پس از بهرهبرداری نیز این بزرگراه پاسخگوی حجم سفرها نخواهد بود.
وی با بیان اینکه ادامه داد: بهرهگیری از قطار و گسترش بزرگراهها ازجمله راههایی است که میتوانیم برای کاهش حجم تردد و ترافیک مسیرهای منتهی به شمال کشور استفاده کنیم.
سردار مهری با اشاره به تنها مسیر بزرگراهی تهران به شمال گفت: بزرگراه تهران به قزوین، قزوین به رشت تنها مسیر بزرگراهی از تهران به سمت شمال کشور است و بهتازگی مسیر تهران به سمت فیروزکوه نیز تا قائمشهر بهصورت چهار خطه شده است.
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه 4 خطه شدن جاده هراز یکی از علل ترافیکهای سنگین این محور است، خاطرنشان کرد: لازم است تونل جدیدی مانند تونل مُشا در مسیر هزار احداث شود تا با گسترش فضا، تردد در این محور نیز متناسب با ورود خودروها شود.
سردار مهری خاطرنشان کرد: کنسرسیوم راهی برای افزایش گنجایش محور هراز چراکه با بودجههای دولتی نمیتوان آزادراهی به این گستردگی را بهسرعت احداث کرد.