رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران گفت: حدود ۹۸ درصد از دانش‌آموزان مازندران دُز اول را دریافت کردند و بیش از ۸۰ درصد نیز هر دو دُز واکسن کرونا دریافت کردند.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳ 12 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، دکتر سیدمحمد موسوی امروز در بازدید نماینده ولی فقيه در استان مازندران از مرکز بیماران کلیوی شهروند(طوبی) ساری، اظهار داشت: جامعه پرستاری جامعه پرافتخاری است که همواره خدمات فراوان شایسته‌ای را به جامعه ارائه کرده است.

وی افزود: متاسفانه جامعه هنوز، آگاهی کامل از مجموعه خدمات جامعه پرستاری ندارد و هنوز دیدگاه افراد دیدگاه سنتی است و فکر می‌کنند یک مراقبت ساده از سوی جامعه پرستاری ارائه می‌شود در حالی‌که پرستاری یک شغل تخصصی است که نیازمند منابع بالایی در حد دکتری و ارشد بوده که نشان می‌دهد حرفه پرستاری حرفه سختی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: آن‌چه که اهمیت این موضوع را بیشتر کرد، بحثی بود که در ایام شیوع کرونا اتفاق افتاد و این همکاران ما بودند که در دریایی از ویروس‌های کشنده به مردم خدمت ارائه کردند.
در این ایام جلوه‌های متعددی از فداکاری و ازخودگذشتگی همکاران ما متجلی شد و همه این فداکاری‌ها در کنار حضور پُرشمار خیرین سبب شد تا امروز در بحث کرونا وضعیت بهتری در سطح کشور و استان ایجاد شد که باعث افتخار ما است.

موسوی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران در حوزه واکسیناسیون رتبه نخست کشور را کسب کرده است و بیش از ۹۵ درصد از جمعیت بالای دوازده سال این استان دُز اول واکسن را دریافت کردند و بیش از ۸۰ درصد هر دو دُز واکسن خود را دریافت کردند.

وی افزود: حدود ۹۸ درصد از دانش‌آموزان مازندران دُز اول را دریافت کردند و بیش از ۸۰ درصد نیز هر دو دُز واکسن کرونا دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: حدود ۵ هزار پرستار در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف در سطح استان فعالیت دارند.

موسوی با بیان اينکه در بحث دیالیز فاصله‌ای که با استانداردها در این استان وجود داشت خوشبختانه کاهش پیدا کرد و به حد نرمال کشوری رسیدیم، خاطرنشان کرد: دو مرکز دیالیز دیگر نیز در حال احداث در سطح استان بوده که با افتتاح آنها در کل استان به وضعیت باثبات‌تری می‌رسیم.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار