و اما استاندار و معاونین وی که بارها از طرف مردم و مسئولین شهر مارگون برای حل این مشکل مورد خطاب قرار گرفته اند و متاسفانه تا هنوز هم هیچ اقدامی انجام نداده اند و البته عنوان دولت مردمی را هم یدک می کشند ، چگونه می خواهند با این سهل انگاری و هزینه سازی های بی مورد منابع طبیعی کنار بیایند ؟
کد خبر: ۱۰۱۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 20 December 2021

منابع طبیعی و سوء استفاده از آن همیشه در ظاهر خط قرمزی برای مدیران آن بوده حال اینکه این ظاهر تا چه میزان در باطن هم وجود داشته باشد موضوعی است که نیازمند پیگیری موشکافانه اقدامات این دستگاه است
نگهداری از منابع طبیعی در بخش حاکمیتی و دولتی نیازمند مدیریت کارآمد و هوشمند است به گونه ای که گاهی مواقع عدم درک درست مدیریت می تواند موجبات هزینه های زیادی بر پیکر جامعه شود مانند آنچه که این روزها در مارگون رخ داده است !
چند ماهی است که مردم و مسئولین شهر مارگون از یک تصمیم عجیب منابع طبیعی سخن می گویند و دادخواهی خود را از طریق رسانه ها اعلام می کنند !
ماجرا از این قرار است که همه زمین های شهر مارگون از طریق منابع طبیعی یکجا به نام اداره کل راه و شهرسازی زده شده است ! اقدامی که داد مردم را درآورده است و تاکنون هم هیچ مسئولی پاسخگو نیست!
در این اقدام عجیب زمین هایی که قبلا واگذار شده و سند آن در دست مردم است ، فضای سبز شهرداری و برخی موارد از این دست همه یکجا به نام راه و شهرسازی سند خورده است !
شهردار مارگون در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است ، اظهار داشت : حدود ۷۰۰ هکتار زمین در سطح شهر مارگون وجود دارد که شهرداری دسترسی به آنها ندارد و سند آنها به نام راه و شهرسازی است در حالی که این شهر نیاز جدی برای ایجاد کاربری‌های لازم از جمله فضای سبز لازم و کافی و استانداردی داریم، این شهر فضای سبز ندارد و سند قبرستان هم به نام شهرداری نیست.
وی افزود: فضای سبز در سطح شهر داریم اما به نام راه و شهرسازی سند زده شده که به همین علت خشک شده است. همچنین بعلت مشکل با اداره راه و شهرسازی هم اکنون شهرداری مارگون صدور پروانه ندارد.
مدیر کل راه و شهرسازی در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ماجرای ثبت یک جای زمین های مارگون به نام راه و شهرسازی گفت : این اسناد از طرف منابع طبیعی به نام این دستگاه زده شده است .
پژمان نیک اقبالی در خصوص تقاضای مردم و مسئولین شهر مارگون برای حل این مشکل بیان کرد : برای راه و شهرسازی انتقال یک متر از این اسناد به دیگری امکان ندارد و یک تخلف محسوب می شود مگر اینکه مسیری قانونی طی شود .
وی در خصوص راهکار حل این مشکل اظهار داشت : می توان مشکل را اینگونه بر طرف کرد که زمین هایی که سند دارند و یا اینکه فضای سبز یا هر مورد دیگری در میان این واگذاری ها موجود است از طرف صاحبان به صورت حقوقی اقدام شود و ما هم اصراری بر عدم واگذاری این زمین ها صاحبان در صورت صدور حکم قضایی ، نداریم.
مدیریت منابع طبیعی و چاره مشکل!
بنابر آنچه که مردم و مسئلین مارگون بیان می کنند ، مشخص است که نوعی سوء مدیریت در این واگذاری ها وجود دارد چرا که با واگذاری بدون تفکیک همه زمین ها عملا مخمصه ای بزرگ ایجاد شده است در حالی که با تفکیک می شد خیلی راحت مشکل را ایجاد نکرد!
و اما اکنون که سوء مدیریت در منابع طبیعی مشهود است (بنابر اظهارات مسئولین شهر مارگون)  خود منابع طبیعی که این زمین ها را به نام راه و شهرسازی زده است ، می تواند با تشکیل جلسه ای با هیئت قانونی  تعبیه شده که شامل خود منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی و دیگر اعضا است ، نسبت به تفکیک این موارد سند دار اقدام کند و واگذاری یک جا و بدون کارشناسی اراضی را باطل کند  .
متاسفانه ضعف مدیریت منابع طبیعی در این مورد به خصوص باعث می شود که هر شخص و یا دستگاهی برای اخذ اراضی خود شکوائیه ای تنظیم کند و از طریق دادگاه اقدام به جداسازی زمین از 700 هکتار واگذار شده نماید ، چیزی که مطمئنا منجر به نتیجه می شود اما طی فرایند طولانی مدت و با صرف هزینه و وقت زیاد ! در حالی که خود منابع طبیعی به راحتی می تواند از ایجاد پرونده های بیشتر و بی مورد و کشاندن مردم به راهروهای دادگاه جلوگیری کند.
و اما استاندار و معاونین وی که بارها از طرف مردم و مسئولین شهر مارگون برای حل این مشکل مورد خطاب قرار گرفته اند و متاسفانه تا هنوز هم هیچ اقدامی انجام نداده اند و البته عنوان دولت مردمی را هم یدک می کشند ، پاسخ دهند که چگونه می خواهند با این سهل انگاری و هزینه سازی های بی مورد منابع طبیعی کنار بیایند ؟
انتظار می رود استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، نماینده ای را برای بررسی موضوع تعیین کند تا مردم محروم مارگون در صورت اثبات حق و حقوقشان ، مجبور نباشند به دلیل اشتباهات و سهل انگاری احتمالی منابع طبیعی ، مشمول بروکراسی های اداری و یا راهروی دادگاه ها شوند ضمن اینکه اگر آنگونه که مردم و مسئولین شهر مارگون ادعا می کنند ، ضعف و بی مسئولیتی مدیر کل منابع طبیعی اثبات شد ، در تغییر وی تاخیر نشود چرا که یکی از مشکلات اساسی ما در دوره های اخیر سوء مدیریت بوده است !
برچسب ها: مارگون ، منابع طبیعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار