مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی از افتتاح مرکز تحقیقات سرطان با عنوان «مهر رضوی» همزمان با آغاز هفته سرطان در این بیمارستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷ 27 September 2015
سعید هاشم‌زاده در نشست خبری برگزاری اعلام برنامه‌های هفته سرطان در بیمارستان رضوی در سالن اجتماعات این بیمارستان اظهار کرد: متاسفانه در کشور با یک سونامی و شیوع فزاینده سرطان روبه‌رو هستیم و باید هر چه زودتر برای کاهش این بیماری برنامه‌ریزی دقیقی را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه از حدود شش ماه قبل ایده فعالیت یک مرکز تحقیقاتی سرطان در بیمارستان رضوی شکل گرفت، تصریح کرد: با وجود اینکه در سال‌های اخیر، تیم‌های پزشکی در کشور همه تلاش خود را در پیشگیری، غربالگری و درمان بیماری سرطان انجام می‌دهند اما درمان‌های حمایتی از بیماران از جمله حمایت از نیازهای عاطفی و اقتصادی آنها کمتر مورد توجه تیم پزشکی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی افزود: در کشور ما برخلاف کشورهای دیگر، اطلاعات دقیقی از آمار مربوط به تعداد بیماران درگیر به انواع سرطان ممکن است وجود نداشته باشد که مرکز تحقیقات سرطان در بیمارستان رضوی با برخورداری از بهترین امکانات و تخصص‌های لازم می‌تواند در کنار ارائه شیوه‌های درمان و حمایت عاطفی از بیماران، میزان شیوع بیماری سرطان در خراسان رضوی را نیز بررسی کند.

هاشم‌زاده از برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی روانشناسی سرطان به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته سرطان خبر داد و بیان کرد: سرطان ناشی از رشد بدون کنترل سلول‌های بدن است که بسته به هر نقطه از بدن که در قالب توده ایجاد شود، عوارض و درمان خاص خود را دارد، بنابراین برگزاری کنگره‌هایی با محوریت سرطان به متخصصان کمک می‌کند تا در قالب تبادل اطلاعات با یکدیگر، شناخت بیشتری از نحوه پیشگیری، غربالگری و درمان‌ کسب کنند.

وی، بیشترین میزان خودکشی را در بیماران سرطانی دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس پژوهش‌های انجام شده حمایت روانی از بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنها، پیشگیری از افسردگی این بیماران، پیشگیری از ایجاد عوارض روحی روانی و صدمات شغلی و تحصیلی در وابستگان بیماران مبتلا و ارتقای کیفیت زندگی و طول عمر فرد مبتلا به سرطان از جمله موضوعات مهمی محسوب می‌شود که در درمان بیماری سرطان نقش مهمی را ایفا می‌کند.

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: این اطلاعات قرار است از طریق مهمانان اروپایی و آمریکایی که از پزشکان متخصص صاحب نظر و مطرح در این زمینه محسوب می‌شوند، در نخستین کنگره بین‌المللی روانشناسی سرطان ارائه می‌شود.

هاشم‌زاده با اشاره به اینکه 12 تا 17 مهر هفته سرطان ویژه بیمارستان رضوی تعیین و برنامه‌ریزی شده است، تاکید کرد: برگزاری راهپیمایی عمومی در محوطه بیمارستان رضوی و کارگاه بین‌المللی آموزش اندوسونوگرافی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

افتتاح مرکز تحقیقات سرطان 11 مهر و برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی سرطان 12 و 13 مهر در بیمارستان فوق تخصصی رضوی انجام می‌شود.

برچسب ها: روز جهانی سرطان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار