: سامانه تلفن 110 به صورت شبانه روزي آماده دريافت گزارش ها و اطلاعات شهروندان در خصوص هر گونه اخبار مرتبط با حوزه نظم و امنيت است.
کد خبر: ۱۰۱۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹ 28 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 06/10/1400 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
سارق مشعل موتورخانه با 30 فقره سرقت در بابلسر
جانشین انتظامی استان مازندران از دستگیری سارق حرفه ای مشعل موتورخانه های منازل و کشف30 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ سید موسی حسینی در بیان این خبر گفت: در پي اعلام چندین فقره سرقت موتور مشعل در موتورخانه های منازل در سطح شهرستان بابلسر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی کلانتری 12 شهرستان بابلسر با انجام گشت زنی هدفمند محسوس و غیرمحسوس، موفق به شناسایی سارق با شگرد پلیسی و دستگیری سارقان شدند.
جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده به 30 فقره سرقت موتور مشعل در موتورخانه های منازل در شهرستان های بابلسر و بابل اعتراف کرد.
سرهنگ حسینی خاطرنشان کرد: ماموران تجسس کلانتری با شناسایی مالخر در یکی از استانهای کشور، موفق به کشف و بازگرداندن 17 موتور مشعل شدند که  پس از تکمیل پرونده متهم به همراه مالخر به مرجع قضائی معرفی و با قرار مناسب راهی زندان شدند.
-------------------------
افزایش 33 درصدی کشف سرقت کلانتری و پاسگاه های مازندران
رئيس پلیس پیشگیری استان مازندران از افزایش کشف 33 درصدي سرقت کلانتری و پاسگاه ‌های استان در آذر ماه خبر داد 
سرهنگ سید محسن جعفری در گفت‌ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام اين خبر گفت: در آذر ماه سال جاری با تلاش‌ها و فعاليت‌هاي ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه ها و اجراي طرح‌هاي مختلف پليسي، شاهد افزایش33 درصدی کشف سرقت‌هاي به‌وقوع پيوسته در حوزه پیشگیری بوده ایم.
اين مقام انتظامي با اشاره به افزایش 25 درصدی دستگیری سارقان در حوزه کلانتری و پاسگاه ها خاطرنشان کرد: از مجموع کل سرقت های کشف شده در استان، 66 درصد آن مربوط به حوزه کلانتری و پاسگاه ها بوده است.
سرهنگ جعفری در ادامه افزود: در این مدت وقوع سرقت جیب بری 50 درصد، سرقت مغازه 16 درصد، سرقت داخل خودرو 7درصد و سرقت اماکن دولتی 4 درصد با کاهش همراه بوده است.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در پایان با اشاره به تداوم و تشدید طرح های پلیس از شهروندان خواست: سامانه تلفن 110 به صورت شبانه روزي آماده دريافت گزارش ها و اطلاعات شهروندان در خصوص هر گونه اخبار مرتبط با حوزه نظم و امنيت است.
------------------------
 
سارقان حرفه ای منزل در دام پلیس آمل 
فرمانده انتظامي آمل از دستگيري 2 سارق حرفه ای منزل با 14 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ ذات الله رضوانی گفت: با عنایت به وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان موضوع در دستورکار پلیس تخصصی این فرماندهی قرارگرفت.
وی با اشاره به اینکه متهمان با شگردهای مختلف اقدام به سرقت منازل شهروندان کردند، افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات و اقدامات فنی پلیسی ، سارقان را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامي آمل ادامه داد: ماموران پس از اطلاع از مخفیگاه سارقان با هماهنگی های لازم قضائی در یک عملیات ضربتی بطور غافلگیرانه، 2 سارق را دستگیر و مقادیر زیادی اسباب واثاثیه منزل را از آنها کشف کردند.
سرهنگ رضوانی تصریح کرد: ماموران این یگان در بازجویی های بعمل آمده از متهمان به راز 14فقره سرقت پی بردند.
فرمانده انتظامي شهرستان آمل در پايان با اشاره به اینکه سارقان با تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و با قرار مناسب روانه زندان شدند، از شهروندان خواست: هشدارهای انتظامي را در بحث پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه110 به پلیس اطلاع دهند.
------------------
کشف 3 تن و500 کیلو چوپ قاچاق در میاندورود
فرماده انتظامي میاندورود از کشف 3 تن و 500 کیلو چوپ قاچاق به ارزش 350 میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مجید باقری در تشریح این خبر گفت: ماموران یگان امداد شهرستان با هدف برخورد با قاچاقچیان چوب، گشت زنی و کنترل محورهای جنگلی را در اولویت کاری خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی میاندورود از شناسایی یک خودروی نیسان حامل چوبهای قاچاق خبر داد و تصریح کرد: ماموران گشت یگان امداد یک خودروی نیسان را توقیف و در بازرسی از آن 3 تن و 500 کیلو چوب جنگلی که به صورت غیر مجاز از جنگل برداشت شده بود را کشف کردند.
سرهنگ باقری با بیان اینکه کارشناسان ارزش چوبهای کشف شده را 350 میلیون ریال برآورد کردند، ادامه داد: راننده خودروی نیسان دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود در پایان با اشاره به اینکه قطع درختان به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی را در پی دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی مراتب را سریعاً به پلیس110 اطلاع دهند.
-----------------------
دستگیری سارق اماکن خصوصی در ساری 
فرمانده انتظامی ساری از شناسايي و دستگيري سارق اماکن خصوصی با 5 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله حسن زاده در بیان این خبر گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 14 معلم این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی فردی را که دارای سوابق متعدد کیفری در این شهرستان بود را به عنوان مظنون شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 5 فقره سرقت اماکن خصوصی در یک ماه گذشته اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسن زاده ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی، ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت از آن ها خواست ضمن استفاده از نگهبان، پس از اتمام ساعت کاری از رها کردن وسایل و تجهیزات ساختمانی در محل اجتناب کرده و وسایل مذکور را در جای امن و قابل اطمینان نگهداری کنند.
----------------------
توقیف نیسان سرقتی حامل چوب جنگلی قاچاق در گلوگاه 
فرمانده انتظامی گلوگاه از کشف یک دستگاه خودرو نیسان سرقتی حامل چوب جنگلی قاچاق در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمود کلوانی در تشريح اين خبر گفت: ماموران انتظامی پلیس آگاهی شهرستان در حين گشت زني به يك دستگاه خودروی وانت نیسان حامل چوب مشكوك شده و دستور توقف آن را صادر كردند.
فرمانده انتظامی گلوگاه ادامه داد: در بررسی های ماموران مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت از استان گلستان بوده که در بازرسي از خودرو 700 کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق کشف و تحویل اداره منابع طبیعی شهرستان شد.
سرهنگ کلوانی با اشاره به دستگیری متهم و معرفی به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: منابع طببعي با حیات و سلامت بشری انسان در ارتباط بوده از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده قطع درختان موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی110 گزارش کنند.
------------------------
باند سارقان اماکن با 43 فقره سرقت در قائم شهر متلاشی شد
فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر گفت: در عمليات ماموران پلیس آگاهی ، سارقان اماکن خصوصی دستگير و به 43 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف كرد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ مهدی خادمی در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در برخي از محله هاي شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با آغاز تحقيقات تخصصي، بررسی میدانی و جمع آوری آثار و ادله وقوع جرم توسط ماموران،‌ 3 نفر از سارقان شناسايي و در عملياتی ضربتی در مخفيگاهشان دستگير شدند.
فرمانده انتظامي قائم شهر خاطر نشان کرد: در بازجويي هاي انجام شده از دستگیر شدگان ماموران موفق به شناسایی 4 نفر دیگر از اعضای این باند شدند که پس از اخذ دستور قضائی، 4 نفر دیگر دستگیر شدند که متهمان در بازجویی و تحقیقات اولیه در مجموع به 43 فقره سرقت اعتراف کردند.
سرهنگ خادمی در ادامه افزود:  با توجه  به اعترافات  سارقان و تکمیل تحقیقات، متهمان به همراه پرونده به دادسرا اعزام و پس از احراز انتساب بزه آنان توسط مقام قضایی، با صدور قرار روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر در پایان از مشارکت و همکاري خوب مردمي با پليس قدرداني و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليس 110 اعلام كنند.
-------------------------
دستگیری سارق سیم کابل برق با 10 فقره سرقت در محمودآباد
فرمانده انتظامی محمودآباد از دستگیری سارق حرفه ای و اعتراف به 10 فقره سرقت سیم کابل برق در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمود حسین زاده با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت های متعدد سیم کابل برق و تخریب خطوط انتقال برق در شهرستان محمودآباد به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وي در ادامه با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند، افزود: در استعلام های صورت گرفته مشخص شد متهم از سارقان حرفه ای و سابقه دار می باشد.
فرمانده انتظامی محمودآباد تصریح کرد: در بازجویی های فنی بعمل آمده توسط پلیس محمودآباد، متهم به 10 فقره سرقت سیم کابل برق در سطح شهرستان معترف شد.
سرهنگ حسین زاده در پایان تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی، تحویل مقامات قضایی شد.
-----------------------------

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار