مدیرکل فرودگاه یزد با اشاره به گلایه مردم از تاخیر در انجام پروازها، از شرکت‌های هواپیمایی خواست این تاخیر را به حداقل برسانند.
کد خبر: ۱۰۲۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸ 05 February 2022

عباس محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برخی انتقادها در فضای مجازی مبنی بر برخی تاخیرات پروازی یک شرکت هواپیمایی در این استان گفت: شرکت هواپیمایی یاد شده در چند ماه اخیر تاخیرهای زیادی داشته که علت آن نقص فنی بوده است.

وی تاکید کرد: این موضوع از دو جنبه قابل بررسی است؛ یکی بحث نقص فنی است که تا رفع آن باید شکیبا باشیم و موضوع دوم اینکه تاخیرات پرواز فقط مختص یزد نیست؛ به تازگی در دیگر مسیرها نیز چندین تاخیر به نام شرکت های هواپیمایی ثبت شده و نارضایتی مسافران را به دنبال داشته است.

محمدی با قدردانی از صبر و شکیبایی مردم که متمدنانه با این موضوع برخورد کرده و به صورت حرفه ای با آن روبرو می شوند یادآور شد: در تاخیرات پروازی، ما طرف مردم و پیگیر مطالبات آنها هستیم تا شرکت های هواپیمایی این تاخیرات را به حداقل برسانند.

وی با بیان اینکه میزان تاخیرات در گذشته تا ۲۴ ساعت ثبت شده و الان به رقم میانگین نیم ساعت رسیده است، ادامه داد: در حال پیگیری این موضوع هستیم و به مسوولان استان هم اعلام شده است، لازم است شرکتی که اخیرا پروازهایش با تاخیر انجام میشود، تاخیرات را به حداقل رسانده و موضوع را مدیریت کند.

نقص فنی، ایراد اساسی در هواپیما نیست اما خطرپذیر هم نیست

مدیرکل فرودگاه استان یزد یادآور شد: وقوع نقص فنی، امری طبیعی است و پیش می اید و مردم مطمئن باشند همه عوامل پرواز دوست دارند پرواز بدون تاخیر و با رضایت مسافران باشد اما وقتی نقص فنی بوجود می اید اجازه بدهیم متخصصان کارشان را انجام دهند.

وی با بیان اینکه البته تاکنون فشاری بر متخصصان نبوده است، تاکید کرد: نقص فنی موردی است که نمی توان در مورد آن خطر کرد ضمن آنکه آن چیزی که در ذهن مردم در مورد ایمنی پرواز و به خطر افتادن آن است مربوط به مشکلات کوچک فنی نیست؛ آنچه نقص فنی است اشکالات جزئی است اما همه نواقص به نام نقص فنی مطرح میشود.

وی گفت: وقتی صحبت از نقص فنی می کنیم منظور ایرادات اساسی در هواپیما نیست؛ ایرادات اساسی را در همان مبدا یعنی کارخانجات بررسی و رفع می کنند، آنچه تحت عنوان نقص فنی مطرح می شود ایرادات جزئی است که رفع می شود.

وی با قدردانی از هنرمندان کشوری بعلت شکیبایی در تاخیر پرواز در سفر یزد، علت را نقص فنی دانست و افزود: اگر در موردی به این نتیجه برسیم که پروازی نباید انجام شود و به صلاح نیست همه تمکین می کنند.

محمدی، رضایت مردم را اصلی ترین مسئله در ارائه خدمات به مسافران دانست و گفت: به جز چند مورد ، اطلاع رسانی در مورد تاخیر پروازها به موقع انجام شده است.

وی همچنین رقابت مثبت میان شرکت های هواپیمایی را خوب و به نفع این حوزه دانست.

محمدی اظهار داشت: روزانه بطور میانگین ۱۰ پرواز در فرودگاه یزد انجام میشود که پرواز به مقاصد تهران، مشهد، اهواز و بندرعباس به صورت عادی و پروازهای دیگری مثل عتبات عالیات، تبریز،کیش، قشم، شیراز و زاهدان به صورت موردی است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: فرودگاه ، تاخیر ، گلایه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار