رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی شهرستان گلبهار گفت: درایام الله دهه مبارک فجر پنحمین اقامتگاه بوم گردی وگردشگری گلبهار درروستای احمدآباد ازتوابع بخش گلمکان بااعتباری بالغ بر۳۰میلیارد ریال افتتاح گردید.
کد خبر: ۱۰۲۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ 11 February 2022

به گزارش خبرنگارتابناک رضوی ازگلبهار، محمدطاهریان مقدم رئیس اداره میراث فرهنگی وگردشگری وصنایع دستی شهرستان گلبهارگفت: توسعه اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان سبب تقویت حوزه گردشگری و اقتصاد روستایی شده و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی با استقبال بسیارخوب مسافران مواجه شده است

رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گلبهار گفت: مهمترین نکته در ایجاد اقامتگاه های گردشگری را حفظ معماری بومی و سنتی و اشتغال پایدار دانست و بر توسعه این قبیل طرح ها در شهرستان تاکید کرد.

اوگفت: این اقامتگاه بوم گردی با مالکیت آقای هومن خادم فعال بخش خصوصی و بااعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال افتتاح وبه بهره برداری رسید .

طاهریان مقدم افزود: این واحد دارای ۱۵۰۰ متر بنای ساختمانی، ۴ واحد اقامتی و ظرفیت اسکان ۲۰ نفر است و با افتتاح آن برای چهار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این اقامتگاه در جاده گردشگری بخش گلمکان و مسیر پرتردد ییلاقات و در مسیر دامنه کوههای بینالود درروستای ده نو واقع شده است و در نمای آن از المان های سنتی معماری بومی استفاده شده است.

انتهای پیام
ح.ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار