رئیس کمیته بهداشت و درمان پدافند غیرعامل استان مازندران از استقرار تیم پزشکی و غربالگری حجاج و آموزش زائرین جهت آموزش چهره به چهره و ارائه بسته‌های آموزشی در فرودگاه ساری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 29 September 2015
به گزارش تابناک مازندران محمد پنبه چی در گفت‌وگو با خبرنگار گفت: درباره ورود حجاج بیت‌الله الحرام به استان از آمادگی کامل این کمیته جهت پذیرش مصدومین حادثه تلخ و ناگوار منا و برنامه‌ریزی لازم برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا خبر داد.
وی تصریح کرد: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های سطح استان اعم از خصوصی و دولتی از تاریخ 7مهرماه لغایت تا12 مهرماه جهت پذیرش مصدومین و موارد مشکوک به بیماری کرونا آمادگی لازم را دارند.
این مسئول همچنین از استقرار تیم پزشکی و غربالگری حجاج و آموزش زائرین جهت آموزش چهره به چهره و ارائه بسته‌های آموزشی در فرودگاه ساری خبر داد و گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان به تمامی پایگاه‌های 115 آماده‌باش کامل داده و 2 دستگاه آمبولانس را نیز در فرودگاه جهت اعزام بیماران احتمالی به مراکز درمانی منتخب مستقر کرده است.
رئیس کمیته بهداشت و درمان پدافند غیرعامل استان مازندران بیان کرد: 3 بیمارستان رازی قائم‌شهر با 10 تخت، امام رضا(ع) آمل با  8 تخت و آیت‌الله طالقانی چالوس با  18 تخت به عنوان بیمارستان‌های مرجع در استان برای پذیرش بیماران انتقالی توسط دیگر مراکز درمانی و یا انتقالی از 115 انتخاب شدند.
پنبه‌چی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی لازم برای آشنایی بیشتر کارکنان مراکز درمانی دولتی و خصوصی برگزار می‌شود، عنوان کرد: 500 عدد کیت‌های حفاظت شخصی به پرسنل و کارشناسان بخش‌های مختلف در بیمارستان‌های استان تحویل خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار