معاون ارشاد خراسان رضوی:
معاون ‌اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری دومین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 29 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، یوسف امینی اظهار داشت: با هدف گسترش عدالت فرهنگی و حمایت از طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و جلب مشارکت‌های مردمی و دولتی در زمینه کتابخوانی دومین دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: قالب اجرایی این جشنواره بر آن است که روستاهای داوطلب شرکت باید مجموعه فعالیت‌ها، برنامه و مدارک و مستندات خود را در زمینه ترویج مطالعه و کتابخوانی و احداث کتابخانه وغیره را با امضای دهیار، رئیس شورای اسلامی روستا و مسئول کتابخانه عمومی روستا و تکمیل فرم های مربوطه به این معاونت ارسال کنند.

امینی تاکید کرد: طرح‌ها و برنامه‌های دریافت شده توسط هیئت داوران به صورت کشوری و ملی داوری می‌شود و در نهایت 10 روستا به عنوان دوستدار کتاب در سطح کشور معرفی خواهند شد؛ روستاهای برگزیده طی مراسمی در تهران و با حضور شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی کشور معرفی و تقدیر می‌شوند.

وی در زمینه برنامه‌های هر روستا گفت: تاسیس کتابخانه، واگذاری زمین جهت احداث کتابخانه، تامین و تجهیزات مورد نیاز کتابخانه روستا، برگزاری مسابقات کتابخوانی، جشنواره و نمایشگاه کتاب و...شامل برنامه هایی است که در ارزیابی مورد سنجش قرار می‌گیرد.

معاون ‌اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پایان تصریح کرد: دهیاران با اعضای شورای اسلامی روستاها می توانند فرم های مربوط به این جشنواره را از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های خود دریافت و تا 15 آبان به اداره شهرستان تحویل دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار