رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید_۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کاهش تعداد مناطق با وضعیت قرمز کرونایی استان خراسان رضوی به ۷شهر خبر داد و گفت:مهمترین نگرانی مدافعان سلامت کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روزهای پایانی سال است.
کد خبر: ۱۰۳۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶ 05 March 2022

به گزارش تابناک رضوی، محمد پهلوان با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، تعدادشهرهای با وضعیت قرمز خراسان رضوی از یازده شهر به هفت شهر نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است اظهارداشت: در حال حاضر شهرهای خلیل آباد، درگز، سبزوار، فیروزه، قوچان، کاشمر و نیشابور در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر شهرهای بردسکن،تربت جام،تربت حیدریه،سرخس،کلات،کوهسرخ،گناباد و مشهد در وضعیت نارنجی و سایر شهرهای استان در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید 19 دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر 758 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که558 نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته216 بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند افزود: از این تعداد 138 نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

وی تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان را 198 بیمار و سهم دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از این تعداد را150 نفر اعلام کرد و گفت:در حال حاضر حدود یک چهارم بیماران بدحال بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا استان در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و این امر نشان دهنده آن است که بر خلاف تصورات اومیکرون می‌تواند شرایط حاد را نیز برای بیمار به ویژه در افرادی که واکسن دریافت نکرده اند و یا مبتلا به بیماری مزمن هستند ایجاد کند.

بیشتر بخوانید
آمار کرونا در ایران| فوت 154 نفر در شبانه‌روز گذشته

کرونا در جهان/ عبور شمار فوتی‌های جهانی از 6 میلیون نفر + جدول تغییرات

آمار کرونا در ایران| فوت 172 نفر در شبانه‌روز گذشته

وی با اشاره به اینکه طی یک روز گذشته 882 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت ‌و یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند تصریح کرد:عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه نمایند و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید 19 دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد با بیان اینکه تجربه نشان داده است که همکاری مردم نقش موثری در کنترل موج‌های کرونایی دارد،از عموم مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجتناب از دورهمی‌ها،استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون مدافعان سلامت را در مهار این همه‌گیری یاری کنند.

پهلوان تاکید کرد: عموم مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتی می‌توانند موارد را به شماره‌های 190 . 4030 اطلاع دهند تا کارشناسان بهداشت محیط به آن رسیدگی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار