وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان مازندران سفره غذای مردم ایران است و هدف ما نگاه ویژه به این استان بود، گفت: ۲۷ درصد بودجه مازندران ویژه کشاورزی است.
کد خبر: ۱۰۳۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۴ 12 March 2022

به گزارش تابناک مازندران، سیدجواد ساداتی‌نژاد در جلسه شورای اداری شهرستان بابلسر در مجتمع آموزشی رفاهی بانک کشاورزی اظهار داشت: استان مازندران سفره غذای مردم ایران بوده و از طرفی قطب تامین امنیت غذایی کشور نیز استان مازندران است.

وی افزود: هدف ما نگاه ویژه به این استان بوده و ۲۷ درصد بودجه مازندران ویژه کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بحث جنگل‌ها و منابع آب و خاک که موضوع مهمی در استان است، ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این سفر اختصاص داده شد.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: برای شیلات ۲۷۵ میلیارد، برای تحقیقات به مرکز تحقیقات ۶۰‌ میلیارد، در حوزه باغبانی ۲۴۰ میلیارد، برای آب و خاک (برای زه کشی، تجهیز و نوسازی، لایروبی، ایستگاه پمپاژ و ...) ۱۷۵۰ میلیارد، صنایع تبدیلی است ۴۲/۵ میلیارد و حفظ نباتات (مبارزه با آفات) ۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است‌.

وی افزود: متاسفانه تغییر کاربری در استان مازندران از بقیه استان‌های بیشتر است و یک بار کمیسیون رفع تداخلات تشکیل نشده تا زمین‌های کشاورزی سند دار شوند و ۳۰۷ میلیارد تومان برای کمیسیون تداخلات و دادن سند اختصاص یافت.

وزیر جهاد کشاورزی در بابلسر: ۲۷ درصد بودجه مازندران ویژه کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اختصاص اعتبار مناسب در سفر امروز هیات دولت به مازندران، خاطرنشان کرد: ۳ هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات برای صنایع تبدیلی استان اختصاص داده شده است.

ساداتی‌نژاد یادآور شد: متاسفانه در کشور در مناسبت‌های مختلف مانند شب یلدا و عید تجار قیمت را بالا می‌برند. دولت در زمانی مستقر شد که سال کشت تقریبا تمام شده بود. محوری ترین کار ما کشاورزی قراردادی است که در بحث برنج و مرکبات آن را انجام خواهیم داد و برنج ایرانی را از کشاورز میخریم تا کشاورز منفعت ببرد و تاجران قدرت کمتری داشته باشند و هم قیمت در بازار کنترل شود.

وی افزود: برای دستیابی به بازار هدف کشاورزی در کشورهای روسیه و اوراسیا باید تلاش کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: به طور متوسط در یکی از کشورهای اروپایی که آب و هوای آن شبیه مازندران و گیلان است در یک هکتار زمین حدود ۲۰ هزار دلار درآمدزایی کشاورزی می‌شود اما این رقم در مازندران ۲۷۹ دلار است که به طور حتم با توسعه زیرساخت و استفاده از فناوری می‌توان برای تولید محصولات کشاورزی و صادراتی و افزایش درآمدها تلاش کنیم.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار