معاون نوآوری وزیر علوم خبر داد
معاون نوآوری و فناوری وزیر علوم از راه‌اندازی پردیس علم و فناوری در دانشگاه یزد خبر داد و گفت: راه‌اندازی پردیس کشاورزی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی از دیگر اقدامات این معاونت است.
کد خبر: ۱۰۳۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ 03 April 2022

دکتر علی خیرالدین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به راه‌اندازی اولین پردیس علم و فناوری در کشور گفت: اولین پردیس علم و فناوری با همکاری پارک علم و فناوری استان یزد در دانشگاه یزد راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: در این طرح قرار است پارک علم و فناوری کمک کند تا دانشگاهیان تجربه پارک‌داری را بیاموزند تا بعد از چند سال، این پردیس‌ها به پارک فناوری تبدیل شوند.

خیرالدین، ایجاد پردیس علم و فناوری کشاورزی را از دیگر برنامه‌های وزارت علوم عنوان کرد و یادآور شد: با معاون وزیر جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه‌ای برای راه‌اندازی پردیس علم و فناوری در حوزه کشاورزی منعقد شده است.

معاون نوآوری و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه پردیس مشترک میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جهاد کشاورزی راه‌اندازی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین با همکاری آستان قدس رضوی در پارک علم و فناوری خراسان رضوی، پردیس علم و فناوری سلامت (پردیس ثامن) را راه‌اندازی کردیم.

به گزارش ایسنا، مراکز نوآوری و پردیس‌های فناوری دانشگاهی، نقطه اتصال توانمندی‌های دانشگاه و نیازمندی‌های صنعت و جامعه محسوب می‌شوند و در آن ایده‌ها و ابتکارات به مرحله اجرایی و عملی خواهند رسید.

بر این اساس، دانشگاه یزد در راستای سیاست‌های راهبردی خود در مسیر تبدیل شدن به دانشگاهی کارآفرین و به منظور استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در دانشگاه و واحدهای پژوهشی و توسعه فضای نوآوری، کارآفرینی و هدایت نتایج طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و فعالیت‌های علمی به سوی تجاری‌سازی و با عنایت به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اقدام به ایجاد پردیس علم و فناوری کرده است.

در حال حاضر در این پردیس بالغ بر ۴۰ شرکت فناور در مقاطع پیش‌رشد، رشد و پسا رشد و ۲ شتابدهنده مستقر شده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار