امام جمعه یزد تاکید کرد؛
امام جمعه یزد با اشاره به آمار بالای معلولان در استان یزد، بر تلاش جدی در حوزه پیشگیری و مشاوره‌های پیشگیرانه از تولد نوزادان معلول از قبل ازدواج تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۴۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹ 25 April 2022

آیت الله «محمدرضا ناصری» در ضیافت افطاری با جمعی از معلولان و مسئولان بهزیستی استان یزد با بیان این که بندگان خدا نزد خداوند متعال مقرب هستند، اظهار کرد: خوشبختانه معلولان توانمند از عهده امور خود بر می آیند و مزاحمتی برای زندگی دیگران ندارند و بدانید به واسطه تلاشی که می کنید، مقرب درگاه خدا هستید.

وی با بیان اینکه دوران زندگی به هر حال سپری می شود، افزود: زندگی اصلی و ابدی در جهان آخرت است و هر چه در این دنیا فکر و نیت و عمل خیر داشته باشیم، در آن دنیا نتیجه آن را خواهید گرفت بنابراین امیدوار و صبور و شاداب باشید.

امام جمعه یزد ضمن قدردانی از مسئولان بهزیستی بر لزوم جدیت بیشتر برای برنامه ریزی به منظور رفاه بیشتر معلولان تاکید کرد و گفت: به طور ویژه باید به معلولانی که فعالیت اجتماعی، ورزشی و فرهنگی دارند، رسیدگی شود.

ناصری تاکید کرد: بی شک خدمت به معلولان چندین برابر خدمت به مردم عادی اجر و ثواب دارد و دقت داشته باشید که اینها بندگان خوب خدا هستند و باید نسبت به رسیدگی به آنها اهتمام جدی داشته باشیم.

امام جمعه یزد با اشاره به آمار بالای معلولان در استان یزد بیان کرد: با توجه به این آمار بالا، لازم است در حوزه پیشگیری تلاش جدی داشته باشید و مشاوره‌های پیشگیرانه از تولد نوزادان معلول را از قبل از ازدواج را انجام دهید.

ناصری همچنین با اشاره به اهمیت اشتغال معلولان بیان کرد: راه اندازی صنعت پوشاک در استان یزد می‌تواند برای معلولان نیز موثر باشد زیرا کار سنگینی نیست و با برخی آموزشها می توان ضمن تولید، به درآمدهای خوبی نیز دست یافت.

وی همچنین از دولت، مردم و خیران خواست تا توجه بیشتری به معلولان و مشکلات آنها در تمامی زمینه ها داشته باشند.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۲۹ هزار و ۹۴۴ فرد معلول و ۳۷ هزار و ۵۰۰ نوع معلولیت در استان یزد شناسایی شده که ۸۰۰ نفر به دلیل مشکلات ژنتیکی، دو معلولیتی یا سه معلولیتی هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار