فرماندار شهرستان گلبهار تاکید کرد:
فرماندارشهرستان گلبهار درجمع دهیاران بخش مرکزی پگلمکان شهرستان گلبهار گفت: تلاش می کنیم مشکل استخدامی دهیاران رابرطرف کنیم زیراحل مشکلات روستا درگرو حل مشکل استخدامی دهیاران است.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹ 28 April 2022

به گزارش خبرنگارتابناک رضوی ازگلبهار ،گردهمایی دهیاران بخش مرکزی وگلمکان با حضورمحمد شفیعی، مدیر کل دفترامور روستایی وشوراهای استانداری خراسان رضوی،محمدرضاحاجی زاده فرماندار،حمیدعلیزاده دادستان عمومی وانقلاب وتنی چندازمدیران ادارات دولتی شهرستان گلبهار وحجت الاسلام بهمنی امام جمعه گلمکان درمحل اردوگاه شهیدبهشتی شهرگلمکان برگزار شد.

محمدرضا حاجی زاده فرماندار شهرستان گلبهار دراین همایش گفت: سالهاست که وضعیت استخدامی دهیاران در بلاتکلیفی بسر می برد و اگر میخواهیم مشکلات روستا کاهش یابد باید وضعیت استخدامی دهیاران مشخص شود.

وی گفت: دهیاری که در روستا سکونت ندارد و با درد روستائیان آشنا نیست جهت اداره روستا صلاحیت ندارد.

فرماندار گلبهار ضمن تاکید بر برگزاری دهگردشی های منظم خاطرنشان کرد: هدف ما از این برنامه ها شنیدن درد دل مردم است و خوشبختانه با حضور جهادی مدیران در عرصه روستاها در همین مدت کوتاه اتفاقات بسیارخوبی رقم خورده است.

شفیعی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی نیزدراین همایش گفت: طبق قانون بیشتر اعتباراتی که به حساب دهیاریها واریز می شود بر اساس جمعیت آخرین سرشماری روستا تخصیص می یابد ولی ما سعی میکنیم که از محل اعتبارات ماده ۵۸ مخصوصا برای دهیاریهایی که سالهای گذشته از این محل استفاده نکرده اند با مشورت فرماندارشهرستان تخصیص انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به الزامی بودن استفاده از سامانه ستاد توسط دهیاریها گفت: به جهت شفافیت امور مالی دهیاریها معاملات متوسط به بالا یعنی اعتبار بالای ۶۷ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ باید از طریق سامانه ستاد به افراد واجد شرایط واگذار شود.

محمد شفیعی همچنین بیان کرد:در سال ۱۴۰۱ ، طرح هادی۱۴۰۰ روستا باید بازنگری شوند که انقلابی در این زمینه است و امیدواریم مشکل روستاییان حل شود و مراقبت میکنیم که این اقدام جهادی منجر به ویلاسازی نشود.

همچنین دراین جلسه علیزاده دادستان عمومی وانقلاب شهرستان گلبهارگفت: انتظار ما از دهیاران همکاری کامل است و ما هم حمایت قضایی لازم را از شخصی که وظایف قانونی خود را انجام می دهد بطور کامل اعمال میکنیم و امیدواریم با مشارکت مردم و دهیاران کوچکترین جرمی را در روستاها شاهد نباشیم.

لازم به ذکراست دراین مراسم مشکلات حوزه روستایی توسط بخشداران ودهیاران مطرح گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار