طرح‌های سالمسازی دریا مازندران در ۱۵ نقطه فعال شد و قرار است تا اول تیرماه در ۶۰ نقطه دیگر این طرح‌ها راه اندازی شود
کد خبر: ۱۰۴۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ 28 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور اجرای طرح جامع و فعال شدن سازمان عمران سواحل را برای مدیریت یکپارچه نوارساحلی مهم و ضروری دانست.

محمد عباسی ظهر شنبه در مراسم افتتاح رسمی طرح‌های سالمسازی دریای مازندران با اشاره به فعال شدن سازمان عمران ساحلی از جمله دغدغه‌ها و نیازها است، گفت: وزارت کشور فعال شدن این سازمان را درخواست کرده است.

وی بر لزوم اجرای طرح جامع بهره گیری از سواحل شمال کشور تاکید کرد و گفت: برای اجرای این طرح باید استانداران و نمایندگان شمالی جلسه‌ای با وزیر کشور داشته باشند.

وی خواستار اجرای طرح‌های ارزشمند برای عملیاتی شدن طرح جامع سواحل شمال شد و با اشاره به آزادسازی حریم دریا گفت: دولت درپی مردمی سازی دریا و نوار ساحلی است.

عباسی با اشاره به قابلیت‌های موجود در سواحل بر لزوم ارائه طرح‌های جامع در این بخش تاکید کردو با اظهار اینکه نگهداری مناسب و آلوده نکردن نعمت ساحل و دریا مهم است، گفت: این نعمت را نباید به حال خود را رها کرد.

معاون وزیر کشور با عنوان اینکه دریا نعمت و مزیت بزرگ است، گفت: نگهداری آن نیازمند فکر، اراده و عزم جدی است و مجلس و دولت برای حفظ این نعمت و بهره گیری از آن هم افزا و همدل است و دریا دارای اثرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و باید این ظرفیت‌ها را بهره گرفت.

وی گفت: یکی از مواردی که در نظام برنامه ریزی دولت بعد از آزادسازی ساحل وجود دارد این است که برنامه ریزی مشخص و جامع و مجزا داشته باشد و در حال دنبال و پیگیری برای فعال کردن سازمان عمران ساحل هستیم تا طرح جامع بهره گیری از ساحل شمال باید تهیه و اجرا شود.

طرح‌های سالمسازی دریا مازندران در ۱۵ نقطه فعال شد و قرار است تا اول تیرماه در ۶۰ نقطه دیگر این طرح‌ها راه اندازی شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار