در جمع خبرنگاران اعلام شد؛
مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان یزد با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه این نمایشگاه در ماه‌های آتی، ضعف زیرساختی بالاخص در حوزه هتلداری و صنعت هوایی را از موانع برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در یزد خواند.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸ 01 June 2022

«احمد قافی» امروز چهارشنبه یازدهم خردادماه به مناسبت روز جهانی صنعت نمایشگاهی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از نامگذاری این روز، تبیین جایگاه صنعت نمایشگاهی با توجه به تاثیرگذاری آن در ارتقا و توسعه‌ی هر جامعه‌ای است.

وی افزود: خوشبختانه دیدگاه مسئولان استان در دولت سیزدهم نسبت به صنعت نمایشگاهی به عنوان یکی از طرحهای مهم استان به صورت ویژه بوده و امیدواریم این نگاه منجر به تسهیل روند توسعه‌ی این صنعت در استان شود.

به گفته این مسئول، موضوع توسعه نمایشگاه با توجه به رفع محدودیتهای کرونایی و افزایش قابل توجه استقبال غرفه‌داران و بازدیدکنندگان، مورد اهتمام اعضای هیات مدیره نمایشگاه است.

وی با بیان این که توسعه کمی و همزمان توسعه کیفی نمایشگاه و شاخص‌های مرتبط با این دو حوزه را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: هیات مدیره جدید نمایشگاه در ابتدا آسیب‌شناسی مشکلات و در ادامه بر مبنای پتانسیل‌های تعریف شده، نسبت به برنامه‌ریزی جهت توسعه نمایشگاه اقدام کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با اخذ مجوزهای لازم و صدور پروانه ساخت از سوی مراجع مربوطه مانند شهرداری، طی دو ماه آینده عملیات اجرایی فاز نخست توسعه نمایشگاه آغاز شود و شاهد بهره برداری آن طی ۲.۵ تا سه سال آتی باشیم.

قافی با بیان این که اجرای طرح جامع نمایشگاه یزد هشت سال دیده شده است، اظهار کرد: ایجاد ۱۲ هزار مترمربع سالن نمایشگاهی در قالب سه سالن، همچنین ساخت یک سالن انباری برای ارائه خدمات مورد نیاز غرفه‌داران و ایجاد فضاهای خدماتی برای مراجعان و حتی کودکان را در فاز نخست مدنظر داریم.

وی با اشاره به وسعت ۵۶ هکتار زمین این نمایشگاه، گفت: در نمایشگاه یک رینگ فضای سبز به عرض ۵۰ متر و به مساحت ۱۶ تا ۱۸ هکتار دیده شده که ایجاد فضای پیاده‌وری و دوچرخه‌سواری در برخی نقاط آن تعریف شده و اکنون ایجاد فضای سبز آن در دست انجام است.

وی عنوان کرد: ایجاد ۱۱ باغ تفریحی با تنوع های مختلف برای ارائه خدمات رفاهی به شهروندان از دیگر طرح های توسعهای نمایشگاه یزد خواهد بود.

قافی با دسته بندی نمایشگاه‌ها به دو بخش تخصصی برای رفع نیازهای تخصصی بخشها در تعامل بین عرضه کنندگان و مقاضیان و بخش عمومی جهت رفع نیازمندی‌های مردم و ایجاد تعادل قیمتها در بازار، گفت: امسال برگزاری ۳۵ تا ۴۰ رویداد نمایشگاهی را پیش بینی کرده‌ایم که تاکنون دو نمایشگاه آن برگزار شده است.

وی با بیان این که ۱۶ نمایشگاه برگزار شده در سال گذشته بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار بازدیدکننده داشت، نمایشگاه صنایع دستی یزد را با ۳۵ هزار بازدیدکننده و نمایشگاه نساجی را به رغم تخصصی بودن دارای ۱۷ تا تا ۱۸ هزار بازدیدکننده ذکر کرد.

وی از رتبه بندی نمایشگاه براساس کیفیت اجرا خبر داد و گفت: این اقدام موجب ترغیب مجریان برگزاری نمایشگاه‌ها به صورت کیفی‌تر شده چرا که امتیاز کسب شده در شاخص‌های مورد نظر متاثر در واگذاری مجدد برگزاری نمایشگاه به مجریان خواهد بود.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه ‌های استان به زیرساختهای ضعیف استان بالاخص در صنعت هتلداری و هواپیمایی به عنوان موانع برگزاری نمایشگاه های بین المللی د استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه این مسل را در نمایشگاه های اخیر یزد نیز شاهد بودیم که امیدواریم همزمان با حرکت نمایشگاه به سمت برگزاری نمایشگاه های بین المللی شاهد تقویت این زیرساختها در استان نیز باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار