رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی:
رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی گفت: در خانم‌ها سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در کشور و دنیا بوده همچنین سرطان معده نخستین سرطان مردان ایرانی در کشور است و در میان زن و مرد ایرانی کشنده‌ترین نوع سرطان است.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 03 October 2015
محمد اسماعیل اکبری در افتتاحیه مرکز آموزش، پرورش، غربالگری تشخیص و درمان سرطان کشور که در بیمارستان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: راه‌اندازی این مرکز به این مهم کمک می‌کند که در آینده حرف‌های جدیدی در بحث سرطان بیان کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی افزود: تعریفی که برای سرطان داریم این است مخالفت با مرگ یک فلسفه است، در زمان حضرت موسی خداوند خطاب به ایشان می‌فرماید، مرگ آخر خط نیست و شروع خط است.

وی عنوان کرد: تقریبا چهره سرطان را در کشور خوب می‌شناسیم، در ایران جامعه نسبتا جوان است به دلیل اینکه افراد مسن هشت و نیم درصد 60 سال به بالا و شش درصد 65 سال به بالا را تشکیل می‌دهد لذا هر وقت این رقم به 10 درصد رسید جامعه پیر داریم، نسبت سرطان در کشور حدود 140 درصد در هزار بوده و در کشورهای غربی بین چهار تا شش برابر است، بنابراین نسبت سرطان کشور ما به نسبت کشور‌های دنیا کمتر است.

اکبری خاطرنشان کرد: درسال حدود 90 هزار مورد جدید سرطان در کشور اضافه می‌شود و حدود 420 تا 500 هزار نفر با سرطان زندگی می‌کنند، ظاهر سرطان‌های ما با دنیا تفاوت چندانی ندارد، در خانم‌ها سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در کشور و دنیا است، نکته مهم این سرطان در کشور سالی 10 هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند و رشد آن سالی شش درصد است، همچنین سرطان معده نخستین سرطان مردان ایرانی در کشور بوده و در بین زن و مرد ایرانی کشنده‌ترین نوع سرطان است.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه سرطان در کودکان 2.5 درصد را در برمی‌گیرد، عنوان کرد: هنوز هم می‌توانیم تلاش کنیم که کودکان را زنده نگه داریم اما رشد سرطان در ایران بسیار بالا است، استعمال دخانیات به شدت در حال افزایش است و طبق مطالعات بیش از دو برابر خانم های ایرانی به میزان 2.7 دهم درصد سیگاری هستند، عوامل خطر در ایران برای ایجاد سرطان زیاد است اما 30 درصد در ایجاد سرطان دخالت دارد، 70 درصد عامل ایجادی سرطان در کشورها سن است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار