رئیس سازمان مدیریت یزد:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد محورهای برنامه تحولی یزد نوین را اهتمام دانش بنیان‌ها و منابع انسانی بومی خواند و تغییر ریل برای تحول را بسیار دشوار و بر اطلاعرسانی رسانه‌ها در این زمینه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۶۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ 20 August 2022

«مجید دهقانی زاده» امروز شنبه در آستانه هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کلید واژه حرکت دولت سیزدهم تحول است و این حرکت مبتنی بر تحول در برنامه و بودجه به عنوان اساس حرکت این دولت است.

وی روند حرکت شاخص های کلان را نشانه میزان موفقیت دولتها خواند و گفت: متاسفانه در سالیان گذشته با وجود هزینه‌کردهای بالا در کشور، شاهد حرکت مثبت شاخصهای کلان نبوده‌ایم و این بیانگر این است که حرکت ما در جهت ارتقای زندگی مردم نبوده است لذا دولت براساس تاکیدات مقام معظم رهبری بحث تحول به مفهوم تغییر ریل در بودجه ریزی و برنامه ریزی بوده است.

وی اضافه کرد: قطعا این تغییر ریل بسیار دشوار خواهد بود ولی در قالب برنامه کلانی تحت عنوان برنامه تحولی دولت مردمی نشان داده شد و قرار است از سال آینده بودجه ریزی در کشور براساس برنامه تحولی انجام شود.

دهقانی زاده گفت: قطعاً این تحولات یکسری مشکلات و موضع گیری‌ها را به همراه خواهد داشت و لذا نیازمند صبر و تحمل و فضاسازی برای این مهم هستیم.

وی بیان کرد: آنچه باعث بروز تورم افسار گسیخته در ابتدای فعالیت دولت شد، معلول‌های مهمی از از جمله افزایس نقدینگی در جامعه داشت لذا باید روی هر کدام از آنها کنترل داشته باشیم تا به صورت بلند مدت آن را کنترل کنیم تا شیرینی اقداات صورت گرفته به کام مردم بنشیند.

وی از عزم دولت برای کاهش هزینه‌های جاری دولت که بخشی از آن کاهش حقوق و دستمزد بود خبر داد و گفت: اگر مردم این کاهش دستمزدها را می پذیرفتند، طی ۱۰ تا ۱۸ ماه می‌توانستیم ترمز اولیه تورم را بکشیم و در وهله بعد آن را تک رقمی کنیم ولی به دلیل نبود اعتماد مردم به بدنه دولت، این مهم تحقق نیافت.

رئیس سازمان مدیریت استان با بیان این که تا رشد اقتصادی را تجربه نکنیم، افزایش درامدها را نخواهیم داشت ولی این رشد نیازمند برنامه میان مدت و بلند مدت براساس برنامه است، ادامه داد: طراحی و ارائه برنامه های تحولی یزد نوین را برای اولین بار در کشور در استان شاهد بودیم و انتظار داریم با استمرار و پیگیریها در این زمینه اولین آثار ان را طی یکی دو سال آینده در استان شاهد باشیم.

وی با اشاره به تدوین این برنامه براساس سند آمایش استان، از تدوین آن در ۱۵ محور مشتمل بر ۱۸۰ طرح در حورهای آب، اقتصاد دانش بنیان، انرژی خورشیدی، سرمایه انسانی، گردشگری، معدن، قطعه سازی، پوشاک، کشاورزی و سایر بخشها خبر داد.

دهقانی زاده اقتصاد استان را کوچک و حدود دو درصد در کشور خواند و گفت: در پایان سال گذشته این آمار به بالای دو درصد افزایش یافته است لذا یکسری بخش‌های بزرگ و پیشرو و موثر را مدنظر داریم مانند کانی‌های غیرفلزی، فلزات اساسی و غیره که توجه گسترده در این بخشها طی سال‌های گذشته، آسیب‌هایی را نیز برای استان به همراه داشته است لذا در برنامه تحولی یزد نوین محورهای تحولی جدیدی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به مهاجرت از دیگر استان‌ها و افزایش نرخ بیکاری نیروهای توانمند بومی در این بخشهای استان، گفت: البته خوشبختانه با مجموعه فعالیتهای انجام شده و با وجود وضعیت حاکم، بیشترین میزان کاهش نرخ بیکاری کشور در بهار سال جاری به استان یزد اختصاص یافته و در بخش بانوان نیز کاهش ۱۰ درصدی نرخ بیکاری زنان یزدی را داشته‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت استان، محور یزد نوین را اهتمام به دانش بنیان‌ها و منابع انسانی بومی ذکر کرد و گفت: هر برنامه ای که بر این اساس طراحی و اجرا شود، استان را در تغییر این ریل کمک خواهد کرد.

وی اجرای برنامه‌های یزد نوین را نیازمند اطلاع رسانی طرحهای این حوزه خواند و گفت: نقش رسانه‌ها در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و باید اطمینان از پیگیری و اجرای این طرح‌ها به استماع مردم برسد.

دهقانی زاده در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: تاکنون بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان دریافت نقدی از محل سفر استانی رئیس جمهوری به استان یزد انجام و تلاش شده تا در زمینه جذب با ساماندهی نظام پیمانکاری در استان موفق‌تر از گذشته عمل کنیم.

گفتنی است؛ در این نشست که با حضور معاونان سازمان مدیریت استان برگزار شد، به سئوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار