به همت دانشگاه فنی و حرفه‌ت ۱۴۰۱ ای یزد؛
اولین مرکز رشد مهارتی استان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد همزمان با هفته دولت و به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۶۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ 28 August 2022

در این مراسم که با حضور دکتر «محمدصادق خیاطیان» رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، «عرفان خسرویان» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و تنی چند از مسئولان کشوری به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، به طور همزمان ۱۵ مرکز رشد مهارتی در استانهای مختلف کشور از جمله استان یزد مورد بهره برداری قرار گرفت.

«سید مسعود عظیمی» معاون امور اقتصادی استاندار یزد در این آیین که امروز یکشنبه ششم شهرویورماه برگزار شد، این حرکت علمی همزمان با هفته دولت را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: یزد یکی از استانهای پیشرو در حوزه های علم و فناوری سطوح مختلف دانشگاهی است و امیدواریم بتوانیم اکوسیستم علم و فناوری که دولت سیزدهم مبتنی بر آن در استان یزد شکل داده شده است، بتواند الگویی برای دیگر استانهای کشور باشد.

وی به برخی الزامات در این راستا نیز اشاره و عنوان کرد: ایجاد صندوق های پژوهش و فناوری در دانشگاه های فنی و حرفه‌ای و اهتمام به تخصص‌ها، اولویت‌ها و مزیت‌های استانی باید در جهت توسعه چنین مراکزی در کشور فراهم شود.

وی با بیان این که هم اکنون ۱۰ مرکز فناوری در حوزه های مختلف در اولویت طرح تحول یزد نوین در این مرکز رشد به طور تخصصی پیرامون حوزه‌هایی نظیر آب و هیدرولوژی، انرژی‌های خورشیدی، نساجی و پوشاک و سایر موضوعات در مرکز رشد مهارتی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مستقر هستند، خاطرنشان کرد: برای حرکت رو به توسعه کشور در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و علمی نیازمند یکسری نوآوری و خلاقیت هستیم و به نظر می رسد دانشگاه فنی و حرفه‌ای موثرترین گزینه در بین دانشگاه‌ها باشد.

معاون استاندار با اشاره به نبود بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد، آن را بیانگر ساز و کاری موثر در این حوزه ذکر کرد و گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب برای گسترش این فضاها، شاهد توسعه و تقویت هر چه بیشتر این چنین مراکزی در استان و کشور باشیم.

«داود عندلیب اردکانی» رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هدف از ایجاد این مرکز رشد مهارتی، کمک به تولید و اشتغال استان در قالب استفاده از ظرفیت دانش بنیانهاست.

وی با اشاره به اولویت فعالیتهای این مرکز پیرامون محورهای برنامه یزد نوین با بهره گیری از تجربیات گذشته از جمله برگزاری استارتاپها و برنامه های فناورانه مختلف در این دانشگاه، ابراز امیدواری کرد که با کمک ۱۰ مرکز فناور کنونی مستقر در این مرکز رشد گامهای مثبتی در راستای تقویت نظام مهارتی استان برداشته شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار