معاون اداری و مالی امور کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: میزان قابل توجهی کتاب جدید خریداری شده و تا پایان سال جاری در کتابخانه های عمومی سراسر کشور توزیع و مخازن آنها بروزرسانی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ 06 September 2022

به گزارش ایرنا، محمد احمدوند روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد افزود: فعالیت های خوبی در زمینه تامین منابع کتاب نهاد کتابخانه های عمومی انجام شده که در سال جاری این روند افزایش یافته و میزان قابل توجهی کتاب توزیع خواهد شد که برای استان یزد نیز سهم مناسبی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: استان یزد جزو استان هایی است که رتبه اول در ارتباط مناسب با شهرداری ها را دارد و این همکاری منجر به توسعه خدمات در کتابخانه های عمومی در این استان شده است و امیدواریم این روند در همه کشور دنبال شود.
معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار داشت: روال این نهاد در انتخاب مدیران جدید بر انتخاب مدیران جوان و از مجموعه کتابخانه های عمومی است که تاکنون اجرا شده و همه مدیران بر این اساس انتخاب و منصوب شدند.
احمدوند گفت: به دلیل تجارب و اقدامات ارزشمند رقیه دوست فاطمی ها مدیرکل سابق نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد و با ابلاغ مدیرکل نهاد، وی به عنوان مشاور مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور منصوب و انجام وظیفه خواهد کرد، همچنین محمدمحسن رفیعی که از نیروهای فعال این نهاد در استان یزد است و همه مراحل مدیریتی را در این مجموعه طی کرده به عنوان مدیرکل جدید منصوب شد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد نیز در این مراسم گفت: وقت هیچ کسی در کتابخانه به هدر نمی رود و همه آن ارزشمندی است و امیدواریم در زمینه تامین کتاب های جدید برای کتابخانه های عمومی استان برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام و السلمین سید محمدکاظم مدرسی ادامه داد: به دلیل حضور اتباع خارجی در استان یزد ایجاد کتابخانه های تخصصی و ویژه با زبان های خارجی در این شهر که ثبت جهانی شده ضروری است و در بخش مرکزی شهرستان یزد با بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت تنها یک کتابخانه عمومی وجود دارد که انتظار می رود در این زمینه برای توسعه کتابخانه اهتمام بیشتری به کار گرفته شود.

محمدعلی شاه حسینی معاون استاندار یزد نیز در این نشست گفت: پیگیری و تلاش دوست فاطمی ها در اجرای عدالت در همه شهرستان ها باعث شد یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شود و در سال ۹۹ نیز این استان رتبه اول کشور در سرانه مطالعه را کسب کند که ثمره تلاش همه کتابداران استان بوده است.
رقیه دوست فاطمی ها، مدیرکل سابق نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد در این مراسم گفت: همه اقداماتی که در طی مدت بیش از هفت سال در حوزه کتابخانه های استان صورت گرفت، مرهون همکاری و تلاش همه همکاران در نهاد کتابخانه های عمومی استان است.

 


مشاور مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور ادامه داد: قطعا هر گونه موفقیتی در هر ارگانی به دلیل همکاری مستمر همه بخش های آن مجموعه است، 112 کتابخانه در استان یزد وجود دارد که در طی این سال ها همه آن به نوعی تجهیز و بازپیرایی و یا بازسازی شده اند و صد درصد کتابخانه های عمومی استان دارای اینترنت پرسرعت رایگان است و کتابخانه مرکزی یزد نیز بعد از ربع قرن بلاتکلیفی در این دوره به بهره برداری رسید.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد در این مراسم گفت: با توجه به اینکه دریافت پرسنل این نهاد در شان همکاران نیست و البته همواره دغدغه مدیران ارشد نهاد کتابخانه های عمومی حمایت از همکاران است، انتظار از دولت عنایت بیشتر به این حوزه است.

محمدمحسن رفیعی ادامه داد: تعامل بسیار خوبی بین نهاد کتابخانه ها و دستگاه های اجرایی وجود دارد و امیدورایم از این تعامل و همراهی برای پیشرفت و تامین خواسته های مردم در کتابخانه های عمومی استان بیش از پیش استفاده شود.

 


در پایان این مراسم از زحمات هفت سال و هفت ماهه رقیه دوست فاطمی ها مدیرکل پیشین نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد که به عنوان مشاور نهاد کتابخانه های عمومی کشور منصوب شده است تجلیل به عمل آمد و محمدمحسن رفیعی ابرندآبادی به عنوان مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان معرفی شد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: بروزرسانی ، کتاب ، مخازن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار