باغداران کهگیلویه و بویراحمد سیب باغستان های خود را به سردخانه های تعاون روستایی تحویل دهند.
کد خبر: ۱۰۷۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱ 19 October 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل تعاون روستایی استان تنها ۲۵ درصد اولیه عقد قرارداد نگهداری سیب از کشاورزان دریافت می‌شود گفت: هم اینک نیمی از ظرفیت سردخانه‌های تعاون روستایی این استان خالی است.

علی بخش شجاعی از صنعتی نبودن سردخانه‌های تعاون روستایی خبر داد و افزود: اینکه نگهداری سیب در سردخانه‌های این تعاونی موجب فاسد شدن سیب‌ها می‌شود را به هیچ وجه تایید نمی‌کنیم.

شجاعی بیان کرد: تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی پذیرش و خرید محصول باغداران در استان را به طور کامل دارد.

سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که ۳٠٠ هزار تن از این مقدار قابلیت نگهداری سردخانه‌ای دارد.

هم اکنون هزار و ۸۰۰ بهره بردار در زمینه تولید سیب درختی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند.

سالیانه ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که سالیانه ۹۷۲ هزار تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازار‌های مصرف می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار