شهردار منطقه ۱۰ مشهد:
شهردار منطقه ۱۰ شهرداری مشهد گفت: اولویت ما بازگشایی معابر و ایجاد فضاهای شهری مثل فضای سبز است، ساختمان میثاق با سه میلیارد تومان هزینه احیا آن شد، این درحالی است که از پلیس‌راه تا سه‌راه فردوسی 12کیلومتر است که 8 کیلومتر آن در اختیار شهرداری و 4 کیلومتر در اختیار دولت است.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۵ 26 December 2022

به گزارش تابناک رضوی سعید اکبریان در این خصوص گفت: 5 بیمارستان و 4 دانشگاه با 45 هزار نفر دانشجو در این منطقه داریم وهمچنین فضاهای عمومی سبب افزایش تعامل و گفت و گو می‌شوند و ایده تشکیل مراکز اجتماع محور در دستور کار قرار گرفته و بودجه هایی در حوزه مطالعات و عمرانی به تصویب رسیده و سه مرکز اندیشه شاهد و امامیه در دستور کار قرار گرفته است.

وی پیوند دانشگاه آزاد و محیط شهری و پارک شاهد و امامیه و سینما سیمرغ را موضوعی دانست که تفاهم نامه اجرایی شده و پس از تایید شهردار و رئیس دانشگاه آزاد کشور اجرا خواهد شد.

اکبریان خاطر نشان کرد: 35 سال از واگذاری اراضی مسکونی توسط دولت به شهروندان در قاسم آباد گذشته و تعداد کمی از اراضی به پروژه خدماتی تبدیل شده است.

شهردار منطقه 10 شهرداری مشهد اذعان داشت : 87 قطعه به عنوان پروژه خدماتی ساخته شده و شهرداری اعمال ماده 100 کرده و تبدیل به فضای موقت ورزشی روباز شده است لذا خواهش داریم زمین‌هایی که دولت نمی‌تواند سرمایه گذاری کند به ما واگذار شود تا شهرداری با امکانات خود مورد استفاده مردم قرار دهد.

27 درصد محلات منطقه در دو محور شامل حوزه بازآفرینی است

وی تصریح کرد: اولویت ما بازگشایی معابر و ایجاد فضاهای شهری مثل فضای سبز است، ساختمان میثاق با سه میلیارد تومان هزینه احیا آن شد، این درحالی است که از پلیس‌راه تا سه‌راه فردوسی 12کیلومتر است که 8 کیلومتر آن در اختیار شهرداری و 4 کیلومتر در اختیار دولت است.

اکبریان  برای ساماندهی مسیر به ویژه در تقاطع سه راه فردوسی نیز ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی و دولت هنوز پای کار نیامده‌اند و برای ساماندهی کال زرکش به پیشرفت 70 درصد رسیده در صورت مساعد بودت هوا تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد، این پروژه نیز نیاز به کمک دولتی داشت و دولت باید 50 درصد هزینه ها را پرداخت می‌کرد اما نپرداخت!

 

شهردار منطقه 10 شهرداری مشهد با بیان اینکه امسال 43 میلیارد تومان اعتبار شورای شهر به این منطقه تخصیص داده است ،گفت : دو محور مهم بولوار توس و شهید احمدی از اولویت‌های سال گذشته است وکسب رتبه اول درآمد منطقه10 نشان از تحرک منطقه دارد.

ساماندهی کندراه‌های بزرگراه پیامبراعظم در حال اجرا

وی درپاسخ به سوال خبرنگاران اظهارکرد: ساخت و ساز غیرمجاز در محله امام هادی یک معضل رایج است از سال گذشته نظارت به شدت افزایش یافته است، برای 1600 فقره رای گرفتیم که 1000 رای جریمه و 600 رای قلع بوده و تاکنون 300 مورد اجرا شده است.

اکبریان سیاست کلی را تمایز میان بساز و بفروش‌ها و مردم عنوان کرد وافزود : با مردم مماشات می‌کنیم اما با دلالان به شدت برخورد می‌کنیم وهمچنین با تشدید نظارت بام فروشی کاهش یافته است. جهت جلوگیری از این پدیده به محض اسکلت سازی رای قلع را اجرا می‌کنیم.

شهردار منطقه 10 شهرداری مشهد بیان کرد: به تازگی با اعضای شهر سنگ جلسه‌ای داشتیم و هفته آینده ساماندهی این محدود با بازگشایی و صدور پایانکار برای املاک انجام می‌شود. خروج سنگ‌بری‌ها که جزو مشاغل مزاحم است در اولویت سوم قرار دارد. و مطالعات محوری پروژه بزرگراه پیامبر اعظم(ص) در حال انجام است و امیدواریم در مطالعات به نماد و نشانه آرامگاه فردوسی توجه شود.

وی تاکیدکرد: مهمترین پروژه محرک توسعه اجرای آیلند جانبی است، سرعت بزرگراه با ورودی و خروجی کندراه یکی نیست، جداسازی مصوب شده و اجرای پروژه آغاز شده است، 4 کیلومتر امسال انجام می شود و پایانه سوار میثاق در ایام دهه پایانی ماه صفر مشکلی نداشت اما خادم الشریعه باید منتقل شود.

اکبریان با بیان اینکه نمی‌توان به بهای بیکاری مردم مشاغل مزاحم را صددرصد منتقل کرد نیز گفت : اما چند محدوده برای این مشاغل تعریف شده اگر هر کدام از این مجتمع‌ها 10 تا 15 شغل را پوشش دهند مشکل در حد قابل قبولی حل می‌شود و پروژه ساماندهی مشاغل مزاحم با آماده بهره‌برداری شدن 120 واحد آن تا دهه فجر اجرایی می‌شود این مجموعه 400 واحدی است.

شهردار منطقه 10 شهرداری مشهد خاطرنشان کرد:درباره مشاغل مزاحم نمی‌توان صفر تا صد برخورد کرد. برخی مشاغل مزاحم باید از محدوده بروند و برخی مشاغل نیز نیاز مردم هستند و باید این مشاغل را سامان‌دهی کرد اما در حال حاضر 13 مورد مرکز ضایعات در این منطقه پلمب خواهد شد.

شهردار منطقه 10 شهرداری مشهد ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی منطقه برای اولین بار تشکیل شد و نهادهای متولی مانند بسیج، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و شهرداری در آن حضور دارند، پروژه‌های مشترک مانند دهکده کوثر در آن تعریف شده است و زمین خالی متعلق به بخش خصوصی نداریم. منطقه در حال پوست اندازی و بازسازی است. تمام زمین های خالی مربوط به آستان قدس و دولت است که در حال رایزنی برای اختصاص به حوزه بهداشت و درمان و فرهنگ هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار