نشست بعد از نیمه شب ستاد بحران
جلسه بحث و بررسی پیرامون اقدامات ستاد مدیریت بحران در بارش های اخیر و همچنین آغاز مانور ساعت صفر در ساعات بعد از نیمه شب برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹ 13 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علیرضا نیکروز در نشست ستاد مدیریت بحران که به صورت فوری و بدون از اطلاع قبلی با حضور مدیران دستگاه های عضو این ستاد برگزار شد گفت : عملکرد بسیاری از دستگاه ها در بارش های برف اخیر خوب بود و همه دستگاه ها به میزان امکانات و پتانسیل های موجود تلاش کردند.

نیکروز ادامه داد : با توجه به اینکه طی سال های گذشته تجربه مقابله با چنین برفی تقریبا وجود نداشت . با این وجود عملکرد بیشتر دستگاه ها قابل قبول بود.

وی گفت : یکی از مشکلات مربوط به تامین آب شهر یاسوج در مواقع بحرانی است چرا که به دلیل نبود مخازن ذخیره آب برای تامین آب به مدت حداقل ۲۴ ساعت تا رفع شرایط بحرانی، عملا مشکل پیدا کردیم.

نیکروز افزود : انتظار این است که مدیران و کارشناسان در هنگام بروز بحران طرح ها و برنامه هایی برای مدیریت شرایط داشته باشند به عنوان مثال اگر مخازن موجود آب برای ۶ ساعت مداوم تامین آب شرب ذخیره سازی دارند آیا نمی توان با رهاسازی چند ساعت به چند ساعت این ذخایر را به مدت دوازده ساعت غیر متناوب وارد شبکه کرد؟

وی مشکل اصلی تامین آب یاسوج در شرایط بحرانی را نبود مخازن ذخیره سازی متناسب با جمعیت این شهر در شرایط بحرانی عنوان کرد و افزود : لازم است تمهیداتی برای احداث مخازن جدید ذخیره سازی دیده شود که از همین الان کارشناسان آبفا موظف به برنامه ریزی در این زمینه و دستگاه ها هم موظف به نهایت همکاری هستند .

لازم به توضیح است در این نشست، مشکلات بوجود آمده در حوزه تامین برق در بارش های برف اخیر به صورت اختصاصی و با حضور مدیران همه دستگاه های عضو ستاد بحران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این نشست مدیر کل مدیریت بحران، فرماندار بویراحمد و مدیر عامل شرکت گاز استان به صورت سرزده و حدود ساعت ۳ نیمه شب برخی ادارات را در خصوص رعایت الگوی مصرف گاز مورد بررسی و بازدید قرار دادند که تعدادی از این دستگاه ها علی رغم تاکید برای خاموش نمودن سیستم گرمایشی در ساعات تعطیلی اما به این موضوع توجه نکرده بودند و اولین تذکر را دریافت کردند.
فیلم : بازدید سرزده بعد از نیمه شب

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار