معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد:
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: رویکرد وزارت آموزش و پرورش توسعه و تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.
کد خبر: ۱۰۸۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ 16 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی آرند در جلسه شورای اطلاع رسانی اداره کل آموزش وپرورش استان گفت: تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در هنرستانها به منظور تربیت سرمایه‌های انسانی به عنوان مهمترین عامل توسعه همه جانبه در ابعاد مختلفی از اولویتهای آموزش متوسطه در استان است.

 

وی با بیان اینکه تحصیل در رشته های فنی وحرفه ای به آموزش مهارت آموزی منجر خواهد شد گفت: هم اکنون قریب به ۳۰ درصد دانش آموزان در هنرستانهای فنی وحرفه ای و کاردانش در سطح استان مَشعور تحصیل هستند.

 

جمالی افزود: توسعه مهارت‌های کارآفرینانه و پرورش خلاقیت مهمترین عامل توسعه یافتگی است که هنرستانها محل مهمی برای توسعه روحیه خودباوری و کار آفرینی خواهد بود.

 

وی گفت: آموزش و پرورش تلاش می کند با توجه به تاکیدات اسناد بالادستی و متناسب‌سازی رشته های شاخه‌های فنی و حرفه ای و کاردانش با نیاز بازار کار ، زمینه را برای یادگیری مستمر و ارتقای مهارت‎ها، سرمایه‎های انسانی خلاق، نوآور، فن‌آفرین، کارآفرین و مولد برای توسعه تربیت در کشور را فراهم کند.

 

وی در ادامه از توسعه رشته های فنی وحرفه ای متناسب با بازار کار در هنرستانهای استان خبر داد گفت: برنامه‌ریزی در راستای توسعه کمی همراه با کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی، نوعی سرمایه گذاری هوشمندانه برای دست‌یابی به توسعه پایدار است که به عنوان یک رویکرد مهم در دوره مدیریتی جدید دنبال می شود 

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از سخنانش گفت: اداره اطلاع رسانی آموزش وپرورش استان در بحث اطلاع رسانی و تعامل با رسانه ها بسیا موفق عملکرده است که قابل تحسین و شایسته تقدیر است. 

 

حمالی، توجه به مقوله اطلاع رسانی در عصر امروز را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اطلاع رسانی به موقع و به هنگام در آموزش و پرورش استان برای آگاهی بخشی به مردم نقش موثری در رضایت مندی مردم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار