تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد؛
تولیت آستان قدس رضوی در اجتماع بزرگ فعالان قرآنی گفت: انسانی که از حقیقت، تعالیم قرآن و آموزه‌های دینی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بی‌بهره باشد و برای تعالی و رشد خویش نکوشد، فردی متحیر و سرگردان است که نمی‌تواند راه صحیح را از باطل و نور را از ظلمت تشخیص دهد.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱ 19 February 2023

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی  در اجتماع بزرگ فعالان قرآنی با بیان این مطلب اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) که تداوم بعثت هستند، وظیفه نجات انسان‌ها از سرگردانی و حیرت را دارند؛ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) رمز مرگ جهل و حیات دانش، علم و معرفتی هستند که راه سعادت را برای انسان ترسیم می‌کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی به نوعی امتداد بعثت است، در دورانی که جوامع بشری گرفتار ظلم، ستم، شهوت رانی، توحش و دفن تمام فضایل اخلاقی و انسانی هستند، ندایی ملکوتی مردم و جامعه بشری را به خدا، توحید و فضیلت‌های اخلاقی و انسانی دعوت کرد.

وی گفت: امروز ادعای برخورداری از جامعه قرآنی، نبوی و علوی را داریم اما متأسفانه در فضای جامعه کمتر از آموزه‌های قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام مروی افزود: در ساحت‌های دفاع از انقلاب، نظام، امامت، ولایت و رهبری و مبارزه با استکبار مردم عزیز ایران حقیقتا سنگ تمام گذاشته‌اند اما در حوزه‌ استمرار فضائل اخلاقی و پیروی از آموزه‌های پیغمبر اکرم(ص) عقب ماندگی‌های فراوانی داریم، آیا بازار، ادارات و تربیت فرزندان ما قرآنی است؟ چقدر آموزه‌های قرآن در منازل ما جریان دارد؟ چرا در کنار کتاب ارزشمند مفاتیح الجنان، یک کتاب تربیتی در منازل وجود ندارد؟ اسلام تنها دعا و قرآن نیست و باید عمل در آن وجود داشته باشد.

وی گفت: برخی از مردم حتی در خانواده‌های مذهبی، اسامی و ویژگی‌های فوتبالیست‌های خارجی را بیشتر از فضائل پیامبر اسلام(ص) می‌شناسند و این جفا بر آن حضرت است، چراکه باید آموزه‌های دینی در جامعه رواج داشته باشد و باید ایمان ما با خواندن قرآن بیشتر شود و در فضیلت‌های اخلاقی گامی به جلو برداریم.

پیامبر اسلام با قرآن توانست جامعه را از جهالت و گمراهی نجات دهد و پایه گذار بزرگترین تمدن بشری شود زیرا قرآن جامعه را از سرگردانی نجات می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار