کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه آلودگی هوای مشهد همچنان ادامه دارد، گفت:امروز هوا همچنان گرم است و از ظهر فردا روند کاهش دما آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰ 13 April 2023

به گزارش تابناک رضوی، زهرا عنایتی با بیان این خبر افزود: در ٢۴ ساعت گذشته گلمکان چناران با ١٢ درجه و دمای هوای سرخس با ۴٠ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان بجستان با سرعت ۵٠ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ١۵ و ٣٣ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٣۴ درجه و در سردترین ساعات به ٢٠ درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی وزش باد تا اواسط هفته آتی در سطح استان ادامه دارد که گاهی شدید تا خیلی شدید همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، میدان دید و بروز خسارت همراه است. روز شنبه هفته آتی کوتاه از شدت وزش باد کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز و فردا ضمن افزایش ابرناکی شاهد بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در برخی مناطق استان باشیم. همچنین احتمال ایجاد سیلاب، روان‌آب و آبگرفتگی معابر نیز وجود دارد.
پیش‌بینی می‌شود امروز هوا همچنان گرم است و از ظهر فردا روند کاهش دما آغاز می‌شود.

با توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت ٢۴ ساعت گذشته این کلانشهر با شاخص ١٢۴ بوده و امروز مشهد با شاخص ١٣٣ در شرایط ناسالم قرار دارد. ایستگاه‌های سمزقند، خاقانی و آوینی در شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها و ایستگاه‌های تقی‌آباد، نخریسی و ماشین ابزار در شرایط قابل قبول قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار