کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از بعدازظهر امروز شاهد افزایش سرعت وزش باد و ابرناکی در سطح استان خواهیم بود که روز دوشنبه بر شدت آن افزوده خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ 29 April 2023

به گزارش تابناک رضوی، آذر رضایی‌پور با بیان این مطلب افزود: در ٢۴ ساعت گذشته قوچان با ٨ درجه و سرخس با ٣۶ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان بردسکن با سرعت ۶١ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ١۶ و ٣٠ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٣١ درجه و در سردترین ساعات به ١٨ درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا از بعدازظهر امروز شاهد افزایش سرعت وزش باد و ابرناکی در سطح استان خواهیم بود به گونه‌ای که در برخی نقاط غربی استان رگبار پراکنده باران و در مناطق بادخیز وزش باد شدید همراه با گردو خاک با احتمال بروز خسارت را خواهیم داشت.

رضایی‌پور با اشاره به اینکه از روز دوشنبه با افزایش ناپایداری‌های جوی بر حجم و گستردگی بارش‌ها و وزش باد افزوده می‌شود، ادامه داد: تا روز دوشنبه تغییرات دمایی قابل ملاحظه‌ای نخواهیم داشت، اما روز‌های پایانی هفته کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

با توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت ٢۴ ساعت گذشته این کلانشهر با شاخص ٨۴ بوده و امروز مشهد با شاخص ٩٢ در شرایط قابل قبول قرار دارد. ایستگاه‌های مفتح در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها و ایستگاه‌های سمزقند، چمن، آوینی و خیام جنوبی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و ایستگاه ماشین ابزار در شرایط پاک قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار