معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد مهمترین چالش پیش روی استان را تامین آب بیان کرد و گفت: اگرچه مصوبه انتقال آب از خلیج فارس در سفر رییس جمهور تا حدودی نگرانی شهروندان را نسبت به این بحران کاهش داده، اما در کنار اقدامات دولت، رویکرد استان نیز بر توسعه صنایع کم آبخواه قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ 07 May 2023

علی اکبر عزیزی در دیدار با جمعی از استادان و دانشجویان دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: استان یزد یک استان کویری است که پنجمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور از حیث ذخایر محسوب می شود که در زمینه معادن سنگ آهن رتبه اول کشور را دارد و همین ظرفیت ها باعث توسعه صنعتی استان و افزایش مهاجرت هموطنان از استان های به یزد شده است.

وی با بیان فعالیت ۳۶۰۰ واحد تولیدی در استان یزد، اظهار کرد: این استان از گذشته خاستگاه صنعت نساجی بوده و قدمت این صنعت در استان به یکصد سال قبل بازمی گردد، با توجه به پاک بودن و کم آبخواه بوده این صنعت، رونق بیش از پیش آن در دستورکار قرار گرفته است.

معاون استاندار یزد، گردشگری را از دیگر ظرفیت های بسترساز توسعه در استان برشمرد و اظهار داشت: شهر یزد با بیش از ۷۰۰ هکتار بافت تاریخی زنده تنها شهر ثبت جهانی کشور و جزو پنج شهر ثبت شده در فهرست جهانی دنیاست که با قرار گرفتن در مثلث گردشگری مرکز ایران مقصد بسباری از گردشگران داخلی و خارجی است.

عزیزی ادامه داد: در دولت سیزدهم با ابلاغ رییس جمهور، موضوع توسعه گردشگری به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است و با اقدامات مناسبی که در این حوزه انجام شده، گردشگری سهمی ۳۰ درصدی در رشد اقتصادی استان به خود اختصاص داده است.

وی استان یزد را قطب گردشگری سلامت کشور معرفی کرد و گفت: به دلیل امکانات خوب درمانی و برخورداری از پزشکان حاذق به ویژه در حوزه درمان ناباروری، یزد علاوه بر شهروندان این استان به استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و برخی دیگر از مناطق کشور خدمات ارائه می دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار