مجتبی محمودی مهماندوست
کد خبر: ۱۱۰۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱ 09 May 2023

هوَ السند الدائم...
«سند هم در این دیار هویت می یابد»
ما ایران هستیم، ریشه در هزاره های طولانی تاریخ داریم. میراث مانای کهن بوم و بری دوست داشتنی که دوست داران را هویتی ارزشمند می بخشد و نه فقط در اذهان که در "کلمه زارِ" کاغذ ها، "مکتوب" شده است. عناصر هویتی ما، سندهایی است که عظمت ایران و ایرانی را سرمه چشم تاریخ می کند. ما گذشته ای افتخارآمیز و مستند داریم. امروزِ مان روشن است. روز های پیش رو نیز از پُلِ امروز به دیروز وصل می‌شود تا تاریخی رفیع و سند سازی شده تجربه امان باشد. ما بی "سند" حرف نمی‌زنیم. فرهنگ ما را امضاهای نورانی در هزاره های طولانی، تایید کرده اند.
ما ایران هستیم، جمهوری اسلامی ایران. روحی تازه و جانی جوان در کالبد ایرانِ کهن. اقتدارِ 7 هزار ساله مان را، جغرافیایِ سرفرازِمان را، تاریخِ متالهِ مان را، فرهنگِ جاودانِ مان را، دینِ نور آفرینِ مان را، تمدنِ مولدِ مان را در جهانِ امروز، پرچمداریم. ما به سند و مدرک و کتاب، عظمت ایرانِ عزیز را شهادت می‌دهیم.
"روز اسناد ملی و میراث مکتوب" نوروزی است در تقویمِ تحریرِ شکوه و عظمتِ ایران و چه شکوهمند است اینکه در این مرز پرگهر، خورشید هرصبح به سلام سلطان خراسان برمی‌خیزد. شناسنامه ایران نگینی دارد به درخشش حرم شمس الشموس و خراسان، کانونی است که خمینی بزرگ(ره)، آن را مرکز ایران خواند و خلفِ صالحِ او، خامنه ای حکیم نیز خدمتگزاری در آستان مقدس امامش را فوزی عظیم و کرامتی بزرگ می داند.
"سند" هم در این دیار "هویت" می یابد. میراث معرفت، اینجا مکتوب و منطوق می شود. زیستن بر این کرانه، سعادت و خدمت در این ساحت، بهشتی ترین تقدیر است و می‌طلبد تا در پاسداشت این میراث گرانسنگ و برای ماندگاری آن سر و جان فشانیم و در عصر جهاد تبیین و جنگ روایت‌ها، با همت و عزمی مضاعف بر قله‌های رفیع هویت‌مان بیافزاییم و متواضعانه، بر همراهی فرهیختگان و همه دلسوزان عزیز چشم امید داشته باشیم.
مجتبی محمودی مهماندوست
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار