استاندار یزد: ‌
استاندار یزد با بیان اینکه در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت نیاز به کارهای نوآورانه و خلاقانه داریم، گفت: برخی از بانکها در پرداخت تسهیلات طرح‌های ابلاغی کوتاهی می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴ 11 May 2023

مهران فاطمی در نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد با اشاره به اینکه دبیرخانه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید به صورت مستمر جلسات مرتبط با حیطه فعالیت خود را برگزار کرده و گزارش آن را ارائه کنند اظهار داشت: در ارتباط با مشوق‌های لازم برای جوانی جمعیت و فرزندآوری، مسائلی از جمله اشتغال و زمین برای ساخت مسکن تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد.

وی افزود: تمرکز بر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خوب است اما اکثریت بندهای این قانون متمرکز بر کارمندان و کارکنان است و بخش زیادی از جامعه را زیرپوشش قرار نمی‌دهد.

استاندار یزد گفت: اگر همه تمرکز ما روی این قانون باشد ممکن است از مابقی جامعه بمانیم و برای آنها برنامه لازم را نداشته باشیم.

فاطمی با بیان اینکه تعهد اشتغال استان یزد در سال 1402 بیست و شش هزار مورد است گفت: باید در چنین تعهداتی بخشی را برای جوانی جمعیت در نظر بگیریم تا مردم تشویق شوند که به سمت فرزندآوری حرکت کنند.

وی افزود: در این طرح باید این موضوع دیده شود که هر کسی فرزندش از تاریخ مشخصی به بعد به دنیا بیاید شغلش تضمین است و قطعا اگر این اقدام رخ دهد تغییر خاصی در موضوع فرزندآوری را شاهد خواهیم بود.

استاندار یزد با بیان اینکه بحث تسهیلات هم باید یکی دیگر از مشوق‌هایی باشد که برای فرزندآوری در نظر گرفته شود گفت: متاسفانه برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات طرح‌های ابلاغی کوتاهی می‌کنند و مردم با مشکل مواجه می‌شوند.

فاطمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت صنایع و معادن در پرداخت تسهیلات از طریق سهمیه اعتبار حساب آنها در بانک‌ها گفت: در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت نیاز به کارهای نوآورانه و خلاقانه داریم.

وی به نقش آموزش و پرورش و علوم پزشکی در فرهنگ‌سازی اشاره کرد و گفت: با همان اهتمامی که مراکز بهداشت پای کار آمدند و موضوع دو فرزندی را جا انداختند باید برای افزایش جمعیت پای کار بیایند و اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: اقداماتی در این زمینه از سوی علوم پزشکی انجام شده ولی این اقدامات یک دهم فعالیت‌هایی که در زمان کرونا و برای مقابله با این بیماری انجام گرفت هم نیست.

فاطمی ادامه داد: در حوزه جمعیت و فرزندآوری هم علوم پزشکی باید همانند ستاد کرونا فعالیت داشته باشد و به صورت جدی در این حوزه ورود پیدا کند تا شاهد تاثیرگذاری این اقدامات در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه نکته بعدی مسئله فضاسازی داخل شهرهاست خاطرنشان کرد: الان در شهرها به میزان بسیار کم در حوزه فضاسازی مرتبط با جوانی جمعیت و فرزندآوری اقدام شده در حالی که باید از ظرفیت بیلبوردهای تبلیغاتی برای فرهنگ‌سازی در این حوزه استفاده شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: قطعا بیلبوردهای سطح شهر تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد و اگر اینگونه نبود مجموعه‌های خصوصی هزینه‌های بسیار سنگین برای تبلیغات محصولاتشان را برای این موضوع اختصاص نمی‌دادند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار