معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس گفت: کمیته «محتوای عاشورایی» نمایشگاه کتاب مشهد مقدس تشکیل شد.
کد خبر: ۱۱۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 12 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی یوسف امینی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: براساس برنامه ریزی انجام شده، هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد از تاریخ 5 تا 12 آبان ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر در مرحله ثبت نام این نمایشگاه هستیم و ان شاءالله پس از اتمام این مرحله، برنامه ریزی برای برگزاری کیفی این نمایشگاه آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه با دهه دوم محرم همزمان شده است خاطرنشان کرد: با توجه به این مهم، کمیته خاصی تحت عنوان «کمیته محتوای عاشورایی» تشکیل شده و تناسب برگزاری نمایشگاه با این ایام را پیگیری می‌کند.

امینی خاطرنشان کرد: با کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد نیز جلساتی برگزار شده و قرار شده است همکاری‌هایی را در این زمینه داشته باشند، همچنین بخش سرای اهل قلم و برگزاری شب‌های فرهنگی شهرستانهای استان نیز برای این دوره مانند دوره قبل پیش بینی شده است.

وی با اشاره به تلاش برای حضور ناشران برتر در نمایشگاه کتاب مشهد گفت: بهرحال بخشی از عدم حضور انتشارات برتر مسائل مالی است و البته قبول داریم باید جذابیت‌هایی ایجاد شود که ناشران برتر تمایل بیشتری برای حضور در نمایشگاه کتاب مشهد داشته باشند.

امینی تصریح کرد: از سوی دیگر کمیته‌ای برای بررسی حضور ناشران برتر در نمایشگاه کتاب مشهد تشکیل شده است و تلاش می‌کنیم در صورتی که خود این ناشران نیز تمایلی برای شرکت نداشته باشند از آنها دعوت رسمی به عمل بیاوریم اما معمولا درخواست‌هایی دارند که نیازمند بررسی بیشتر است.

وی گفت: امسال همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب قرار است مراسم دوازدهمین دوره انتخاب کتاب سال استان نیز برگزار شود و البته جزئیات این مسئله در نشست خبری نمایشگاه کتاب مشهد بیشتر تشریح می‌شود.

امینی در ادامه با اشاره به ضرورت حضور پررنگ رسانه‌ها در نمایشگاه کتاب مشهد خاطرنشان کرد: تمامی تلاش خود را در این راستا می‌کنیم زیرا اعتقاد داریم بخشی از بار نمایشگاه مربوط به ابعاد اطلاع رسانی آن است و رسانه‌ها می‌توانند با حضور کیفی خود در کیفیت بخشی به نمایشگاه نیز ایفای نقش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار