فلوشیپ آنکولوژی زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: بارداری می‌تواند باعث کاهش سرطان‌های پستان، تخمدان و رحم شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ 17 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، دکتر «مژگان حاجی صفری» اظهار کرد: با توجه به این که در دوران بارداری تغییرات هورمونی در بانوان ایجاد می‌شود، این روند می‌تواند تا حدی بروز انواع سرطان‌های مرتبط با زنان را کاهش دهد و حتی زمینه بهبود را فراهم کند.

وی ادامه داد: افراد بسیار زیادی در سنین ۳۵ تا ۴۰ سال با کیست‌های بزرگ تخمدانی و توده‌های رحمی مراجعه می‌کنند که اگر در این افراد بارداری رخ داده بود به علت تغییرات در رحم و تغییرات هورمونی از ایجاد بافت‌های توموری جلوگیری می‌کند.

این فلوشیپ آنکولوژی زنان یادآور شد: همچنین بانوانی که نابارور هستند به دلیل تغییرات هورمونی و تنبلی تخمدان که دارند، بیشتر به سرطان تخمدان و رحم مبتلا می‌شوند.

حاجی‌صفری با اشاره به این که پژوهش‌ها ثابت کرده بارداری می‌تواند باعث کاهش سرطان‌های پستان، تخمدان و رحم شود، تصریح کرد: زنان محور سلامت خانواده بوده و علاوه بر خدمات سلامتی که در نقش مادر، همسر، خواهر و دختر برای سایر اعضای خانواده انجام می‌دهند، الگوی آموزنده شیوه زندگی سالم به نسل‌های بعدی و سفیران سلامت آیندگان هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار