همراه با تابناک کهگیلویه وبویراحمد
بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای استان از جمله:ممنوعیت کوچ عشایر به شهرستان گچساران تا15 آبان به علت کمبود علوفه،موضوع تفکیک جنسیتی تالارهای استان،بحث محرم و مرخصی اراذل و اوباش و ...
کد خبر: ۱۱۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 14 October 2015

بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای استان از جمله:ممنوعیت کوچ عشایر به شهرستان گچساران تا15 آبان به علت کمبود علوفه،موضوع تفکیک جنسیتی تالارهای استان،بحث محرم و مرخصی اراذل و اوباش و ...

تغییر شهردار در دستور کار نبوده است

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: شهردار یاسوج تغییر نمی‌کند و اعضای شورای شهر صحبتی در این زمینه تاکنون نداشته‌اند.

هدایت امیری در پاسخ به این سؤال که آیا صحبتی در ارتباط با برکناری شهردار یاسوج در شورای اسلامی این شهر شده است یا نه، اظهار کرد: تاکنون چنین صحبتی نشده و اعضای شورای شهر حرفی در این خصوص نزده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تغییر هیئت رئیسه شورا پیش‌زمینه‌ای برای این تغییر بوده است، افزود: تغییر هیئت رئیسه ربطی به این موضوع ندارد.

امیری ورود اعضای شورای شهر به هرگونه فعالیت سیاسی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی را رد کرد و گفت: ممکن است هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج گرایشی به جریانات سیاسی و یا کاندیداهای انتخابات داشته باشند که امری بدیهی است.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: اما این گرایش باعث نخواهد شد تا در شورا به دنبال سیاسی‌کاری باشیم و با این حربه تغییر و تحولی در شهرداری یاسوج صورت گیرد.

ممنوعیت کوچ عشایر به علت کمبود آب و علوفه

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: کوچ عشایر نشینان گچساران به شهرستان تا قبل از 15 آبان‌ماه به علت کمبود آب و علوفه مورد نیاز ممنوع است.

 فرهام جلیلی در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم همکاری مردم و مسئولان در راستای حفظ و نگهداری منابع طبیعی، اظهار کرد: اهمیت حفظ و احیای منابع طبیعی از آنجایی است که دین مبین اسلام در آیات و احادیث فراوانی در خصوص ارزش والای درختکاری و نکوهش تخریب طبیعت سخن گفته است.

جلیلی با اشاره به بیش از 400 هزار هکتار جنگل و مرتع در این شهرستان، عنوان کرد: افزون‌بر 100 هزار هکتار از منابع طبیعی شهرستان را جنگل‌ها و بیش از 300 هزار هکتار آن مراتع است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن کوچ عشایر در شهرستان اشاره کرد و گفت: کوچ عشایر به این شهرستان امسال از 15 آبان‌ماه شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه به علت کمبود آب و علوفه مورد نیاز کوچ عشایر گچساران به شهرستان تا قبل از 15 آبان‌ماه ممنوع است، خاطرنشان کرد: از کوچ عشایر تا قبل از تاریخ فوق‌الذکر جلوگیری و ممانعت خواهد شد.

جلوگیری از مرخصی رفتن اراذل و اوباش در ایام محرم

سرهنگ علی کاشانی در دیدار با دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی در راستای تامین امنیت این ایام آمادگی کامل دارد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مشکلات ایام محرم سنوات گذشته احصاء شد تا با برنامه‌ریزی و هماهنگی از وقوع آن‌ها جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان اجرایی باید قبل از اجرای هر برنامه‌ای تلاش کنند که از هر گونه مشکل جلوگیری شود، گفت: ساعات تعطیلی هیئت‌های عزاداری باید مشخص شود و همچون سنوات گذشته که هیئت‌های عزاداری تا پاسی از شب مشغول عزاداری بودند نباشد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تهدیدهایی که ممکن است هیئت‌های مذهبی را دچار مشکل و گرفتاری کند، گفت: درگیری‌های قومی و قبیله‌ای، پخش اعلامیه‌ها و توزیع غذاهای مسموم‌کننده هیئت‌های مذهبی را تهدید می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه متهم توزیع غذای مسموم سال گذشته شناسایی شد، گفت: احتمال جوسازی گروه‌های انحرافی وجود دارد که پلیس اطلاعات با حساسیت بیشتری بر کار هیئت‌های مذهبی نظارت می‌کند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از ویژگی‌های خاص پلیس اطلاعات مقابله با اراذل و اوباش است که انتظار می‌رود دستگاه قضا در خصوص احضار اراذل و اوباش همکاری لازم را با پلیس اطلاعات داشته باشد.

این مسئول ارشد انتظامی در استان از مسئولان دستگاه قضا در کهگیلویه و بویراحمد خواست در ایام محرم به اراذل و اوباش مرخصی داده نشود.

کاشانی در پایان سخنان خود با اشاره به موضوع قمه‌زنی در ماه محرم اذعان کرد: بحث قمه‌زنی از موضوعاتی است که در ماه محرم شاهد آن هستیم که همواره مقام معظم رهبری بر جلوگیری و مقابله با این امر تاکید موکد دارند.

آموزش وپرورش حق دخالت در انتخابات را ندارد

محمد مرادی رئیس شورای آموزش وپرورش شهرستان لنده در جلسه شورای آموزش وپرورش این شهرستان ضمن اهمیت مسئله انتخابات امسال اظهارکرد: بیشترین زحمت در ایام برگزاری انتخابات به دوش آموزش و پرورش است که امیدوارم این رسالت مهم را به با همکاری مضاعف به ستاد انتخابات شهرستان داشته باشند.

رئیس شورای آموزش وپرورش شهرستان لنده تصریح کرد: آموزش وپرورش باید زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کند تا انتخاباتی سالم برگزارشود.

وی تاکید کرد: باتوجه به رسالت آموزشی و تربیتی آموزش وپرورش در امر تعلیم و تربیت این اداره حق دخالت در مسائل سیاسی را ندارد.

تنها استانی که تالارهای عروسی آن تفکیک جنسیتی نشده است

فرماندار گچساران در جلسه تالارهای عروسی که با حضور تالارداران برگزار شد، اظهار داشت: اجرای هر طرحی در ابتداء سخت است، ولی باید دست به دست هم بدهیم و این معضل جدی فرهنگی جامعه را حل بکنیم.

عبدالرحیم رحیمی با اشاره به اینکه تنها استانی که تالارهای عروسی آن تفکیک جنسیتی نشده است، استان کهگیلویه و بویراحمد است ، افزود: جدا سازی سالن های مرد و زن در هنگام برگزاری جشن های عروسی امری ضروری است و تالار داران در این راستا فقط ۲ ماه فرصت دارند که سالن های خود را مجهزا و تفکیک کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تالارها و سالن های عروسی باید مجهز و دارای ویژه گیها ی باشد، که متاسفانه بعضی از این تالارها فاقد این ویژه گیها و استاندارد های لازم می باشد.

رحیمی عنوان کرد: دستورالعمل و شرح وظایف جدیدی تدوین و تنظیم شده و ابلاغ میگردد و صاحبان تالارها بدون قید و شرط ملزم به رعایت آن هستند، و در غیر اینصورت با تالارهای متخلف، برخورد جدی و قانونی می شود.

فرماندار تصریح کرد: تالارها باید نکات ایمنی، احترام به حقوق شهروندی، نحوه پذیرایی، تشکیل صنف ، رعایت شئونات اسلامی، ممنوعیت استعمال مواد مخدر و مشروبات الکلی، ممنوعیت تیراندازی، آلودگی صوتی ، ساعت کار مشخص را در سالن های عروسی رعایت و اجرایی بکنند.

بهشتی که بر ساختمان های بی دروپیکر مسکن مهر خود نمایی می کند

نگهبان ساختمان های بی درو پیکرمسکن مهر گچساران است و در کنار انبوه مسکن های رها شده مهر، باغچه ای دارد و آفتاب می کارد و آفتابگردانهایش ، خورشیدهای ریشه در خاک است.

چشمان خود را ببنديد و پس از دقايقی باز کنيد، محيطی زيبا و دل انگيز در پيش روی چشمان شما پديدار می شود باغچه ای کوچک و چشم نواز که همچون تابلويی نقاشی شده در برابر شما خودنمايی می کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار