بوشهر- بخشدار بردخون گفت: بر اساس منابع علمی، سهم برداشت آب در بردخون ۱۷ میلیون متر مکعب در سال است ولی ۱۱۴ میلیون متر مکعب برداشت می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ 02 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از مهر، مهدی فاریابی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران به نقش رسانه در انتشار و تحقق مطالبات مردم اشاره و بر ضرورت همکاری و همراهی «رسانه»، «مدیر» و «مردم» برای رفع مشکلات تأکید کرد.

وی خبرنگار را در پرداخت به یک موضوع و مطالبه آزاد دانست و گفت: رسانه با رعایت انصاف به مطالبه‌گری می‌پردازد و آزادانه با نگاه خود رویداد‌ها و سوژه‌هایشان را ثبت کنند.

بخشدار بردخون از همراهی و تعامل خبرنگاران این بخش با بخشداری قدردانی کرد و اظهار داشت: امیدواریم این همدلی با ارسال مطالبات شهروندان و اهالی روستا‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن به بخشداری از سوی خبرنگاران، بیش از این هم تقویت شود.

کمبود زمین ملی در روستا‌ها

فاریابی در ادامه در پاسخ به مطالبات و سوالات مدیران رسانه‌ها و خبرگزاری‌های کشوری در بردخون بیان کرد: بلافاصله پس از معرفی در اردیبهشت‌ماه امسال، مکاتبات متعددی برای پیگیری مطالبات بخش در حوزه‌های مختلف انجام داده‌ایم که در برخی حوزه‌ها مانند بهداشت و درمان و کمبود ماما و بهورز نتایج خوبی هم داشت.

وی موضوع زمین‌های محیط زیست را موضوعی قابل اصلاح برای بردخون خواند و تصریح کرد: در تلاشیم کمبود زمین ملی در روستا‌های بخش همانند روستا‌های «وحدت‌آباد» و «آبکش» و بخشی از شهر «بردخون» حل شود و زمین‌هایی برای طرح مسکن ملی آزاد شود.

بخشدار بردخون اضافه کرد: همچنین امیدواریم شهرک ساحلی جدیدی که بناست با همت دولت انقلابی و پیگیری استاندار بوشهر در خروجی مرکز شهر به سمت مرکز شهرستان ساخته شود بتواند زودتر به سرانجام برسد و به این طرح هم کمک کند.

پیگیری راه‌های بردخون

وی پیگیری راه‌های بردخون، ساختمان و تجهیز مرکز خدمات جامع سلامت، اسکله خورخان که پیمانکار اول قراردادش فسخ و پیمانکار جدید معرفی شده، طرح‌های پرورش میگو و گردشگردی را دیگر مواردی دانست که تاکنون مکاتبات و پیگیری‌های متعددی برای به سرانجام رسیدن آن‌ها انجام شده است.

بخشدار بردخون به برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی اشاره و عنوان کرد: با اینکه بر اساس منابع علمی، سهم برداشت آب در بردخون ۱۷ میلیون متر مکعب در سال است، ۱۱۴ میلیون متر مکعب برداشت می‌شود که نتیجه بی‌توجهی به بحران آب و نادیده گرفتن قانون برداشت آب متناسب با سطح زیرکشت و اجاره نامتعارف زمین‌های کشاورزی است.

اعتبار یک میلیاردی دیوار ساحلی روستای کالو با همکاری نماینده جنوب استان در مجلس و پیگیری مشکلات روستا‌های فاقد دهیاری هم از دیگر مواردی بود که فاریابی از انجام آن‌ها خبر داد.

تلاش برای اشتغال جوانان بردخون

موضوع اشتغال و پروژه شرکت پالایش برزویه در محدوده جاده ساحلی بخش بردخون هم دیگر موضوع مطرح شده در این نشست بود که بخشدار بردخون با تأکید بر توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و مناطق پیرامونی، گفت: پیگیری‌های حضوری و کتبی متعددی داریم تا جوانان بردخون در اولویت اول جذب در این شرکت باشند و تعامل خوبی هم با مجموعه مدیریتی این شرکت وجود دارد.

فاریابی حضور خبرنگاران در شورای اداری و شورای آموزش‌وپرورش را موجب رساندن صدای مدیران محلی به مدیران بالاتر و کمک به هر دو شورا برای تحقق مطالبات مردم دانست و از خبرنگاران برای شرکت در جلسات شورا‌های این بخش دعوت کرد.

وی همچنین با اشاره به درخواست از دهیاران و سخنرانی و ارائه عملکرد تعدادی از آن‌ها در جمع مردم، از شورای شهر هم خواست رویه فعلی را تغییر دهد و لااقل چند ماه یک‌بار نشستی با خبرنگاران و مردم بگذارند و گزارش‌های عمرانی، فرهنگی، مالی و… خود را ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار