با راه‌اندازی نخستین مرکز ملی مهارت صنایع دریایی، بندر و شیلات در جنوب استان بوشهر بیش از ۲۰۰ حرفه آموزشی تدوین و عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴ 03 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از خبرگزاری تسنیم، راهکار مهم گذر از وضعیت بیکاری و ایجاد اشتغال جوانان در بخش‌های مختلف مهارت‌آموزی است.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، فعالیت‌هایی است که شخص را برای احراز شغل، حرفه و کسب‌وکار آماده می‌کند و یا کارایی و توانایی او را در انجام آن‌ها افزایش می‌دهد و پل‌های ارتباطی بین مراکز آموزشی و واحد‌های صنعتی جامعه سبب می‌شود که اشتغال مهارت‌دیدگان در اسرع وقت فراهم شود و کاهش نرخ بیکاری در جامعه در پی دارد.

استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مهم از جمله در حوزه صنایع دریایی، بندر و شیلات زمینه مهمی برای توسعه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی فراهم کرده است.

مرکز آموزش فنی حرفه‌ای بندر دیر یکی از مراکز موفق استان بوشهر در عرصه آموزش حرفه‌های مهارتی است که این مرکز توانسته است هر سال ۱۵۰۰ نفر در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای آموزش دهد و بسیاری از جوانان جویای کار را وارد بازار کار کند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیر با اشاره به اینکه این شهرستان در عرصه دریا و سواحل ظرفیت‌های مهمی برای اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری فراهم کرده است اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی در راستای ظرفیت دریایی نخستین مرکز آموزش مهارتی حوزه صنایع دریایی، شیلات و بندری کشور در شهرستان دیر راه‌اندازی می‌شود.

حسین درویشی اضافه کرد: نخستین مرکز ملی مهارت صنایع دریایی، بندر و شیلات با ۹۵ درصد تا آخر امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

وی بیان کرد: در این مرکز ملی یک سوله به مساحت یک‌هزار متر و با ظرفیت ۵ کارگاه و ساختمان اداری است که ۲۰۰ حرفه آموزشی برای این مرکز مهارتی تدوین شده و عملیاتی می‌شود.

درویشی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری، فنی و حرفه‌ای و مناطق نفت خیز برای بکارگیری افراد بومی در رشته‌های مختلف منعقد شده که امیدواریم این تفاهم‌نامه منجر به بکارگیری جوانان در مناطق نفت‌خیز شود.

وی افزود: مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان در زمینه عملکرد آموزش روستایی مقام نخست و در زمینه عملکرد آموزش پادگان و تنوع حرفه‌های آموزشی مقام برتر کسب کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار